søndag den 19. august 2018

Et lille kvæk her fra.

Ja nu hvor det endelig er blevet arbejdsvejr får jeg jo slet ikke tid til at lave indlæg, nu skal der bare klippes og luges. Jeg kunne nu ikke nænne at luge den hvide selvsåede Lærkespore væk som havde sået sig ret så dekorativt bag ved den her solcelle frø.
 
Nogen af de stauder jeg er mest vild med ved den her tid er Solbrud

Her en ny fra sidste år som har fået godt fat.
Helenium 'Fancy Fan'
 
Jeg købte lidt nye i foråret som indtil videre står i et 'på vent' bed
Her Helenium 'Little Orange'


Helenium 'El Dorado'

Så er der jo alle Sankthansurtene som blev plantet i det bed jeg lavede sidste år.
Johanne og noget regn har fået væltet et par stykker, men ellers har de det godt.

Den her synes jeg er lidt sjov fordi den sådan skifter farve.
Sedum 'Moonlight Serenade'
 
I sydhaven, hvor jeg har gået og klippet og luget hele formiddagen står denne her som hvert år kaster sig ud over gangen, men den gør det da på en ret charmerene måde.
 
Hver gang jeg går tur med hundene og kigger ind over hækken nyder jeg synes at den lyserøde Kertepilurt.
Her med de store Rodoer bag ved kommer de rigtig til deres ret.
 
De sent blomstrende Floks klarer det noget bedre end dem der blomstrede under hedebølgen.
 
Johanne fik også rusket godt rundt i den klatrende Stormhat, men der er da et par enkelte blomster som jeg kunne få et billede af.
 
Min Kitabelia vitifolia som jo er kæmpe stor stod i vejen når jeg skulle vande, så da den var næsten færdig med at blomstre blev den klippet delvis ned.

Det er bestemt ikke sidste gang jeg gør det for nu myldrer det frem med nye skud og blomster.
 
En af dem der har nydt godt af alt det vanden er den hvide Kvæsurt som jeg har fået af Lene fra Bedstemors have. Den står lige ved siden af vandhanen og har vist snuppet alt det vand der er blevet spildt for den er langt over 2 meter høj... desværre ret svær at få et ordentligt billede af.
 
Slutter af med en Allium som også blomstrer nu.
 
Det bliver mere og mere mørkt, men indtil nu er der kun kommet lidt kraftig støvregn.
Mon ikke det godt kan blive til en time mere i haven eller en tur med drengene.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Et kvæk - ha, tænk den fangede jeg :-)Åh nej, vores aconitum red wine har ikke vist sig i år. Den høje, hvide kvæsurt forelskede jeg mig i i formiddags, da vi var til åben have i Ævlebævle.

    SvarSlet
  2. Her er det også lidt mørkt, men ingen regn så jeg fortsætter ufortrødent i haven. Jeg har også klippet min Kitibelia og ja den var klar igen.

    SvarSlet
  3. Jeg har også knoklet i haven i dag trods lidt støvregn - nu trænger jeg til en pause!

    SvarSlet
  4. Hvor er bedet med Sankt Hansurterne flot - så mange farver. Uh, du minder mig om min Red Wine, der gik ud for nogle år siden. Jeg har også slået en blå ihjel. De kan vist ikke li' mig. Jeg synes ellers, de er så flotte.
    Hva søren lave en solcellefrø? Solcellen skal vel holde gang i et eller andet...?

    SvarSlet
  5. Du har godt nok mange fine blomster i haven Rita.
    Vi har fået så meget regn lørdag og søndag. Ja skybrud at det hele sejlede.
    Tænk en hel weekend hvor der ikke kunne laves noget udendørs.......

    God mandag
    Charlotte

    SvarSlet
  6. Tak for jeres kommentarer. Her blev det til 10 mm, men med sol og blæst i går er det snart væk igen. Jeg synes den klatrende Stormhat er lidt svær. Min bliver aldrig rigtig til noget og er sart over for blæst. Sidste år fik jeg en hvid som jeg har i en stor potte i det lille drivhus, men der har det været alt for varmt for den i år.
    Lisbeth... solcellefrøen er en lampe, men den virker desværre ikke mere.
    Charlotte... altså hvorfor skal det altid regne oppe hos dig når du nu hader det... kunne det lade sig gøre byttede jeg med glæde med noget sol og varme.

    SvarSlet
  7. Det er nogle fine Helenium, du har fået, de lyser så fint op her i sensommeren.
    Min hvide Kvæsurt er ikke så høj som den plejer, men sådan er det jo en gang imellem, den bliver nok bedre næste år :-)
    Endelig fik vi lidt vand, siden sidste mandag har vi fået 40 mm, så nu bliver græsset grønt, men desværre gror ukrudtet som var det betalt for det (det er det jo egentlig også) :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at i endelig fik noget vand oppe hos jer. Jeg kan godt snart bruge noget igen.
      Ja det var fine Helenium jeg fik da vi var til plantemarked. Nu får de lov at stå i deres 'på vent' bed et år mere, så de får lidt størrelse før de bliver plantet ud.

      Slet
  8. Så mange skønne blomster. Vores Sct. Hansurt er ikke i blomst endnu. Kertepilurten den keder jeg ikke ,den minder lidt om drejeblomst synes jeg ,men måske ikke på tæt hold. Have hygge til dig

    SvarSlet