tirsdag den 3. marts 2015

Streptocarpus

Streptocarpus eller Spiralfrugt som de hedder på dansk er og bliver en af mine yndlingsblomster. De sidste par år har jeg eksperimenteret med at så dem men det er lidt en farlig leg, for det er bare så svært at vælge nogen fra og sælge dem.
Hele vinteren har mit spiretelt på loftet været fyldt med småplanter som jeg såede sidste forår. Dem er jeg ved at få flyttet ned for nu skal der snart sættes Pelargoniestiklinger. Flere af dem har stået og blomstret. I øjeblikket er der kun tre men så snart vi får lidt mere varme og lys skal der nok komme gang i dem.



 
Den hvide i midten skal helt sikkert blive her for en helt hvid uden nogen aftegninger overhovedet har jeg ikke i min samling.

2 kommentarer:

  1. Hej Rita!
    Det er en rigtig køn blomst, og spændende at høre hvor meget du går op i dine planter! Har engang haft en kollega som også samlede på dem, hun såede dog ikke.
    Hilsen og kram Anette

    SvarSlet
  2. Ja lige Streptocarpus er jeg blevet pjattet med og synes det er utroligt spændende, hver gang en ny frøplante springer ud.

    SvarSlet