fredag den 1. januar 2016

Abstinenser

Det er godt nok ikke meget jeg har været rundt i haven den sidste tid men i går gik jeg lige en runde og mødte en Hortensia som stadig stod med fine tørre blomster...ja jeg nåede lige at plukke dem inden det begyndte at regne. Det gav nemlig de frygteligste abstinenser...jeg var simpelthen nødt til at binde en krans.
 
Det tog ikke mange minutter og så fik den en gang hvid spraymaling og lidt sølvglimmer.
Imens den tørrede gik jeg ind og ryddede skihylden i køkkenet for alt det julerøde og gik på jagt efter noget vinterhvidt...nu truer de jo med vinter.
 
Det blev lidt en blanding af hvidt, gråt og en smule sort.
Lyskæden får lov at hænge lidt endnu...det er så hyggeligt når den tænder der midt eftermiddag og brænder de næste 8 timer.
 
Stjernemagnolien er ved at blive for stor til den plads den har og må studses lidt hvert år.
Om knopperne allerede kan springe ud ved jeg ikke men jeg elsker de grå lodne knopper.
Julerosen stod allerede med flere udsprungne blomster, så jeg snuppede 3 nye ind.

Et par dåser med hvide roser...før var der jo en rød dåse til batteriet til lyskæden.
(kan du kende dåserne Anette?)
 
Ellers er vi kommet stille og roligt ind i det nye år. For første gang i mit liv har jeg været i byen nytårsaften. En af Niels' brødre skulle sidde alene så han havde inviteret på smørrebrød.
Vi havde på forhånd sagt at vi kørte hjem til Samson senest klokken ti. Han var selvfølgelig glad for at se os men der var ikke antydning af at han havde været eller var bange. Det blev han så godt nok den anden aften da han var med ude og fodre. Da han lige havde fået sat sig for at lave stort lød der er ordentligt brag, så vi lettede begge ½ meter og smuttede ind til far.
 


Håber i nød solopgangen på årets sidste dag.
Jeg opdagede det lige i sidste øjeblik men nåede da at få et par billeder.
 
Godt nytår og tak for alle jeres kommentarer, varme tanker, kram og gode ønsker i forbindelse med mit indlæg i går...hvor er i søde.
 
Nytårsknus fra Rita
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Sikke dog en fantastisk smuk krans og farven er perfekt!
    Rigtig godt nytår Rita, tak for dine skønne indlæg i 2015.
    Glæder mig til at følge dig i 2016.

    Rigtig skøn 1. nytårs dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Charlotte. Jeg glæder mig også til at følge din blog i det kommende år.

      Slet
  2. Godt du kunne få gjort noget ved abstinenserne, det ser fint ud.
    Vi havde heldigvis ikke så mange hundeproblemer, når det var værst kom Bellis op til mor og sad lidt, men de tog det pænt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nytårsaften kan være en barsk omgang for dyrene. Samson var bange de første par år men nu spidser han bare ører, kigger lidt rundt og så sover han ellers videre.

      Slet
  3. Kæreste Rita.
    Jeg sidder her i min sofa og griner lidt. Jeg kan se det hele foran mig at du går derude i din dejlige have. og så wupti ti wup så var der lige en hortensia, og inden den overhovedet kunne nå at tænke, så var der bundet den fineste krans til nytårshylden. Det er dejligt at læse at du stadig har overskud til det.
    Billederne af solopgangen er fantastiske - jeg så godt morgensolen i går, men jeg nåede ikke at tage nogen bileder.
    Jeg håber at I får en rigtig god 1. januar - nytårsdag.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten. Ja jeg er meget impulsiv...når jeg får en ide er der ikke langt fra tanke til handling. Nu har jeg brugt et par timer på at rive blade i haven...skønt at det endelig er stille vejr men det skulle jo ikke vare ved.

      Slet
  4. Kære Rita En dejlig vinterhvid nytårskrans. Hvor ser den smuk og poetisk ud med de andre ting på hylden. Jeg håber på trods af alt, at I havde en ok nytårsaften. Kan forstå, at det må være svært med den besked I har fået. ( jeg læste lige dit tidligere indlæg) Den kræft er bare noget djævelskab. Jeg håber det bedste for Niels. Sender alle mine varmeste tanker. Kram Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tina. Jo det er en svær tid men vi havde en ok nytårsaften.

      Slet