onsdag den 6. juli 2016

Lidt opdatering

For at jeg selv kan finde ud af hvad jeg render og laver må jeg hellere lave lidt opdatering på hvad der er sket siden sidste indlæg. Hvad jeg lavede mandag formiddag har jeg lykkelig glemt men mandag eftermiddag husker jeg udmærket. Mandag lige efter frokost ringede min svoger nemlig og sagde at han havde solgt bilen og at han ville hente den samme aften. Ups så var der en der fik travlt med at gøre bil ren. Efter at jeg havde støvsuget ½ pakke tobak op og pudset og polleret indvendig fik den en let vask udvendig og så var den klar til at flytte hjemmefra. Det var nu alligevel lidt vemodigt at komme ud tirsdag morgen og den bare var væk.

Om Bamse også syntes at det var lidt trist eller han bare havde hørt vejrudsigten for tirsdag ved jeg ikke. Vi havde kun lige fået morgenmad og så var den lille fyr væk...ha ha ja helt væk var han ikke for jeg fandt ham under dynen oppe i min seng.

Jeg havde i hvert fald hørt om en masse regn, så jeg gravede nogle af de klumper Geum op som stod i køkkenhaven og så stod jeg i carporten og hyggede mig med at få dem delt og pottet.
Jeg skal nok lige lave en liste senere, hvor i kan se hvilke der er.

I dag startede jeg så med at hakke hele vejen rundt langs hækken. Uha var lige ved at ramme ham her.
 
Gad vide om det er forheksede prinser for senere da jeg kravlede rundt og lugede mødte jeg ham her.
Lige nu er jeg såmænd ganske godt tilfreds med at være alene så jeg undlod at kysse dem og lod dem vedblive bare at være skrubtudser ;o)))
 
 
Her kommer så en stribe billeder af noget af det jeg mødte mens jeg gemte mig for stormen og kravlede rundt og lugede og fik noget afblomstret klippet ned.
 












 
Nå ja jeg havde jo også lige besøg af en ejendomsmægler, som bare kan se at komme i gang med at få sommerhuset solgt.
 
Jeg har også en aftale i aften, så må hellere få lavet noget mad.
Hyg jer og ja i behøver ikke bekymre jer om at jeg keder mig :O))

8 kommentarer:

  1. Nej jeg tror bestemt ikke, at du keder dig, det gør man ikke med stor have. Jeg kan godt forstå, at du synes, det er vemodigt at komme af med bilen, så er det bedre at komme af med sommerhuset, så du ikke har flere problemer med det.
    Det kan være, du finder en frø, du kan kysse til næste år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der var mange minder knyttet til den bil, men den er også dyr bare at have holdene så godt nok at den er væk. Bamse prøvede for resten at kysse en frø en dag men der skete ikke noget så mon ikke det bare er ganske almindelige tudser og frøer vi har.

      Slet
  2. Jeg er nu ikke bekymret for at du keder dig - nej overhovedet. Mit indtryk er at du altid har et eller andet du er i gang med, og sådan er det vel også nu.
    Hr. Tudse, som han hedder her, møder jeg også engang imellem når jeg er i gang. Nogen kan man blive så forstrækket, hvis man ikke lige har set ham. Han er noget stor, og ham ville jeg absolut ikke kysse, så hellere være selv.
    Fine billeder af de planter du stødte på da du kravlede igennem haven. Dine lilje er utrolig smukke.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg kommer vist ikke til at kede mig foreløbig. Der er meget der ikke er blevet gjort i det år Niels var syg. Ja tudser er såmænd så fredelige men uha når de lige hopper hen over en hånd når man luger. De to jeg mødte brød sig vist ikke om blæsevejret og var gået i deres skjul.

      Slet
  3. Herligt billede af Bamse:-))Tænker også at det må være svært at komme af med bilen, men vil alligevel sige tillykke med salget. x finger for at det er sommerhuset næste gang. Vi har også rigtig mange frøer i år, det er svært at nænne og slå græs, når man kan se de små kræ hoppe der. Men det er en sær følelse at stikke hånden, uvidende, ned i sådan en basse du viser. Flotte liljer:-P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nogen gange kunne jeg da godt tænke mig at gøre som Bamse..gemme mig under dynen men det bliver der jo ikke lavet noget af. Jo det var trods alt dejligt at komme af med bilen selv om der er en masse minder forbundet med den. Håber jo bare den bliver til glæde og gavn et andet sted.

      Slet
  4. Tak for sidst, Rita - det er da gået stærkt med den bil, selvom den er fuld af minder, er det godt, du fik den solgt, håber sommerhuset ryger lige så hurtigt! Frøer og tudser er ikke lige min stærke side, så godt det ikke var mig, som mødte dine to! I går sprang jeg over det med haven, det blæste en halv pelikan, og der var masser af udpakning og vask efter ferien. Men i dag er vejret skønt, så nu skal der luges og plantes Rita-stauder - glæder mig til en hel dag i haven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak...det var bare så hyggeligt. Ja på trods af alle minderne var det godt at komme af med bilen for den er jo ikke helt billig bare at have holdene der.

      Slet