onsdag den 10. august 2016

Før regn og blæst

Er der overhovedet nogen der kan huske hvordan det var før regn og blæst.
Lige nu regner det men her er der ellers kun kommet nogle små hidsige byger som bare har gjort at alt var vådt og træls. Blæsten har så gjort at jeg nærmest har været sendt til tælling...jeg kan ikke klare den blæst, bliver total bims i hovedet af det.
Det var vist lørdag jeg gik rundt og fik taget nogle billeder som kommer her i helt tilfældig orden.

 














 
En anden ting som har fyldt meget i mit hoved er salget af sommerhuset.
I lørdags fik jeg en opringning om, at de havde fået et bud og jeg kom så med mit modbud.
Først i går fik jeg at vide at de har accepteret mit bud, så hvis ikke der går noget galt skulle det være solgt. Jeg tør vist ikke tro på det før den dag jeg kan aflevere nøglen men det bliver så godt ikke at skulle tænke på det mere.
 
Ha' en god dag. Jeg vil gå ud og se om den byge har fået tisset af, lufte hundene og se hvad jeg kan gøre mellem bygerne.
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Nej hvor godt, hvis du har solgt sommerhuset. Dejligt for dig.
    Ja blæsten er forfærdelig, og nu er det også rigtig koldt, d. 10. august, suk.
    Her giver bygerne heller ikke noget, så vi mangler vand igen.

    SvarSlet
  2. Jeg er altså lidt misundelig på den Månestråle, bare min ville begynde at gro :-)
    Hvis ikke det regner, så blæser det og jeg har det lidt som dig. Jeg kan sagtens klare lidt vand (lidt), men når det blæser vil hovedet ikke være med. Jeg læste faktisk lidt statistik den anden dag. Der har kun været 2 hele dage uden vande i børnenes skoleferie.
    Men på trods af vand og blæst, ser der nu godt ud i din have. Håber vi får lidt tid til en rundtur den 20.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  3. Tillykke med salg af sommerhuset - så behøver du ikke spekulere på det mere. Nej, det er til at blive bims af blæsten! Regnbyger er ok, men det er ikke rart at gå ude, når det blæser så koldt. Dit gule bed ser helt fantastisk ud - ja, det gør resten da også - smukke billeder :)

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt med sommerhuset:-)))) Flotte billeder fra din have-som jeg altså snart må se igen. Fik lige en ordentlig går tur med hunden, inden den næste skylle kom. Jeg er også ved at være træt af al den vand-og at rende ud og ind mellem bygerne, bare for at få tæmmet det hele lidt.

    SvarSlet
  5. Hej Rita.Hvor ser der bare dejligt ud i din have, trods både megen regn og blæst.Jeg tror vi er ret mange der også er grundig træt af det.Har lige samlet masser af nedfaldsæbler op.
    Og 10 store glas rødbeder er det også syltet.
    Lyder godt med dit sommerhus.........skal nok krydse fingre for at det lykkes.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  6. Tak for jeres kommentarer. Det ser ud til at lykkes med sommerhuset. Jeg fik en opringning fra mægleren i aftes, at køberne har skrevet under på salgspapirerne, så han kommer ud og får min autograf i dag.
    Jeg kunne sagtens bruge ½ dag med ordentlig regnvejr inden det slår om for her er der knastørt mange steder. De der små hidsige byger som er kommet her har slet ikke givet nok men mon ikke landmændene bare ønsker tørvejr så de kan få høstet.

    SvarSlet
  7. Nej Rita. Kan ikke huske en så dårlig sommer nogen sinde før.....
    Regn og blæst konstant:(
    Men til trods for det ser din have smuk ud.
    Tillykke med salget. Er jo fantastisk. Se det for dig og tro på det. Så skal det nok lykkedes.

    Dejlig dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan vist knapt huske hvordan sommeren har været men her har jeg næsten manglet vand hele tiden så meget regn er der ikke kommet. Det er så typisk at bygerne deler sig eller går uden om når de kommer her til.

      Slet
  8. Hej Rita, tillykke med salget af sommerhuset. Nu skal vi så også bare lige have blæsten væk, så vi kan komme ud og være i vores haver. Jeg har som du måske har læst, været på sejlerferie og det var næsten ikke til at holde ud og høre vinden i masterne dag og nat.
    Din have ser altså bare så forrygende ud. Da vi besøgte dig havde du en meget mørk floks, kan du huskenavnet på den ? jeg husker endnu hvor smuk den var.
    Masser af solhilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror jeg ved vad det er for en Floks du mener men det er vist ikke en jeg har navn på.

      Slet
    2. Nå for den da, du havde et skilt på den da vi ovre ved det dig. Men det kan jo være gået til. Hvis du en dag finder ud af det eller skal dele den så er jeg meget interesseret :o) Ellers må jeg jo komme over og se den igen :o)

      Slet
    3. Jeg tror nærmest at de fleste af mine Floks skal deles men jeg skal jo være sikker på hvad det er for en du tænker på.

      Slet