onsdag den 28. september 2016

En opfrisker

Mit Hjertetræ har allerede smidt en stor del af bladene men nu kom der da så meget vand at støvet fra grusvejen er blevet skyllet af blade og blomster.
 
Sølle 2 mm kom der i nat. Da jeg så her i formiddag var færdig med at gøre rent og ville gå en tur med Bamse begyndte det at smådryppe. Så kom der ellers en byge som det ikke ville have været sjovt at komme ud i...den gav så et par mm mere.
 



Jeg var lige på en lille runde i haven og det har da i det mindste frisket noget af det lidt op.
 
Jeg nåede at få kratlusket lidt forskellige kogler...de behøver vist ikke yderligere tørring.

Kun 2 kilometer her fra er der inde bag ved en række løvtræer en lille granskov.
Hvem der ejer den nu ved jeg ikke, kun at ham der havde den før er død, så jeg listede ind for at kigge den anden dag. Mosgrene i rå mængder, så jeg snuppede en håndfuld med hjem.
Mos og lav er altså nogle sjove vækster. Da jeg havde dem med hjem synede det ikke af meget men nu hvor det er blevet vådt lever det op igen og fylder mindst dobbelt så meget nu som da jeg havde dem med hjem.
 
Det var en lille opdatering her fra.
Nu vil jeg gå ud og stå og hygge mig med at skrælle lidt æbler og putte i fryseren mens jeg står og udtænker planer om de kranse som jeg snart skal i gang med at binde.
 
God blæsevejrs dag...har i fået noget vand rundt omkring??
 

 
 

8 kommentarer:

  1. Heldige dig at du har fået en opfrisker, også selvom jeg stornyder det gode vejr:-)
    Det er dejligt at begynde og samle til huse til kransebinderiet. Ifht sidste samtale, så begynder jeg første uge i nov at binde, så er det bare at håbe grannen vil holde godt, men det afhænger vist meget af vejret.
    Hyg dig med at udtænke nye kreationer, og dejlig dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. Håber da du også snart får lidt vand. Bare den smule jeg har fået har da fået det hele til at se lidt mere frisk ud. Når selv vilde Sankthansurt krøller sammen som de har gjort her er det ved at være tørt. Jeg starter nok lidt op med et par kranse midt i oktober.
      Ha' en god aften.

      Slet
  2. Det var godt med en lille opfrisker, jeg var også glad for den jeg fik i forgårs, desværre holder det ikke ret længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi håber der kommer noget mere for den smule rækker ikke langt men hvor var det da godt at få alt støvet væk. Den grusvej ned til naboen havde godt nok givet meget støv her i den tid der har været østenvind.

      Slet
  3. Ja tak vi fik en ordentlig skylle i morges, og det stormer en hel pelikan. Jeg elsker sommeren, men må indrømme jeg er ligeså vild med efteråret og når det hele bliver friskt og køligt. Er også totalt vild med frost og strålende solskin, jeg bliver så energisk og elsker den knitrende sprøde lyd af frost og sne. Hahaha jeg bliver jo helt poetisk. Glæder mig til billeder af dine smukke kranse.

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hver årstid har sin charme og vi bliver nok nødt til bare at tage vejret som det nu er.
      Jeg glæder mig til at komme i gang med kranseriet og kan nok slet ikke lade være med at vise billeder.

      Slet
  4. Du kan tro vi har fået vand Rita.....
    I rigelige mængder og storm....
    Måske er tingene frisket op, men det meste er også ved at være blæst væk.
    Jeg er slet ikke god til efterår på den her måde. Nu skal jeg til at have tøj på igen?
    Ja altså lød lidt sjovt, jeg mener en tykkere trøje ;))))))))))
    Glæder mig til at se dine smukke kranse.

    Smuk dag til dig

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tænkte nok at regnen var oppe hos dig. Du gider det ikke og jeg sukker efter det...så uretfærdigt. Her er der også blæst men 17,2 grader her inden det er blevet ordentlig lyst...så mere end varmt nok til mig.

      Slet