mandag den 27. november 2017

Meget personligt julepynt

Ja jeg skrev jo i mit sidste indlæg at jeg ikke ejer tålmodighed, så heldigvis blev der tid til at lege lidt i dag. Jeg er meget spændt på at høre, hvad i synes om det jeg har lavet.
Det er selvfølgelig helt i orden at i ikke bryder jer om det...det er jo mig der skal kigge på det.

Sådan kom julepyntningen i køkkenet til at se ud i år.
Det er bare så svært at få et ordentligt billede fordi køkkenet er så smalt.
 
Det der er specielt er at jeg har lavet julepynt med billeder af Niels og vores dyr.
På trommen længst til højre er det Niels og Liva. Liva blev jo solgt til Birgitte Husted Bendtsen og hendes mand Lars og billedet er taget da vi var oppe for at besøge dem og Liva...hun kunne godt huske kiksdåsen som i kan se. Et virkeligt dejligt minde fra en varm dag.
På knallerten til venstre et billede fra da vi lige var kommet hjem med Bamse... mine to drenge var blevet trætte.
 
På den anden side af den tromme er der et billede af Niels og 3 af vore æsler.
 
På den anden tromme et billede hvor Niels sidder ude i gården sammen med Bamse...hvis jeg husker ret er det 10 dage før Niels døde.
 
På dåsen et billede hvor Niels nærmest har Bamse om halsen mens de ser tv.
 
På den store knallert som er lavet af noget af pappet fra en køkkenrulle er der et billede fra vores bryllup.
 
Nogen vil sikkert finde det ganske usmageligt at bruge billeder af en afdød ægtefælle på julepynt, men dem om det. Jeg er rigtig glad for det jeg har fået lavet. Har hygget mig med det og fået genopfrisket en masse minder og jeg vil nyde at kigge på det fra nu og resten af året.
 
 
 
Tingene vil være oplagt som gave til bedsteforældre og så med billeder af børnebørnene.
 
 
 
 


 
 
 


14 kommentarer:

  1. Jeg synes at det er en rørende og rigtig god ide, med billeder af Niels på julepynten. De gode minder skal man værne om og nu bliver det et hyggeligt gensyn år efter år, når julepynten tages frem. Det er bare så fint!

    SvarSlet
  2. Hvor er det fint! Og en god måde at mindes og glædes over, ham der var. Jeg synes, tanken er skøn.

    SvarSlet
  3. Selv om dit køkken er smalt er det meget hyggeligt, tænkte straks på i sommers da vi besøgte dig og fik kaffe og kage ved bordet.
    Din julepyntning er fin og passer til til både dig og huset. Jeg synes at julepynten med billederne er en rigtig god ide, og en god måde at bruge billeder af de kære på.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  4. Meget personligt er det bestemt, og når det fungerer godt for dig, så er det da helt fint.

    SvarSlet
  5. Det er da så fint, Niels skal da også være med til jul, samtidig kan du nyde billederne.
    I øvrigt har jeg en opslagstavle med billeder af de hunde, vi har haft i tidens løb, de er der hele året, så jeg kan mindes dem. Du har nok også flere billeder i stuen af Niels.

    SvarSlet
  6. Tusind tak for jeres kommentarer... de varmer helt sikkert. Når man ikke har nogen at mindes sammen med kan man da heldigvis gøre det som man har lyst.

    SvarSlet
  7. Nu fik jeg en klump i halsen....
    Hvor er det en dejlig, og som du selv skriver, meget personlig måde at julepynte på. Det er da det bedste at kunne sidde og kigge på dejlige minder, mens man nyder julen. Rrigtig god idé kære Rita
    Ønsker dig en dejlig dag

    kærlig hilsen
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone. Jeg kan mærke at det faktisk betyder meget for mig at nogen synes om det, så mange tak for din kommentar og god aften til dig.

      Slet
  8. Det er så smukt og rørende. Og man skal da pynte med det, der betyder noget for en. Som også andre skriver, giver det dejlige minder, og det har man brug for, når man har mistet nogen. For selvom du er sej, lever du jo med sorgen og med savnet hver eneste dag, og det er faktisk ikke noget at være ked af. For kærlighed og glæde er jo netop forudsætninger for sorgen, og det er - så vidt muligt - glæden og kærligheden, man skal mindes. Smuk og livsbekræftende julepynt, Rita.
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine kloge ord Karen. Heldigvis har jeg masser af gode minder.

      Slet
  9. Kære Rita
    Jeg har gennem flere af dine indlæg, beundret dine fine kranse og juledekorationer. Selv om jeg ikke selv er særlig aktiv på bloggen ( for at sige det mildt) læser jeg de fleste blogindlæg på min læseliste. Rigtig god jul og tak for det fine bytte af planter vi gjorde i foråret.
    Hilsen
    Ninja

    SvarSlet
    Svar
    1. Også god jul til dig og selv tak for bytterier. Jeg tænkte på dig så sent som i går da jeg kom forbi de mørke Judaspenge.

      Slet