lørdag den 2. juni 2018

Hvid som sne

Her hvor temperaturen i det midtjyske har nået de 31 grader ville jeg virkelig gerne jeg kunne gå ud og kaste mig i en snedrive.
Jeg er desværre udgået for sne så det må blive nogle hvide blomster i stedet for.
 
Det må være en staudedigitalis men jeg aner ikke hvor jeg har fået den fra.
Nogen der kender den og har et navn???
 
Hvid Stjerneskærm

Geranium himalayense 'Derrick Cook'

Alpelimurt mener jeg den hedde og den er virkelig hvid som sne.

Den lille fine hvide Staudehornviol var helt væk efter vintrens barfrost, men nu myldrer det op med frøplanter.

Hvid Løjtnantshjerte har stået i rigtig lang tid trods varmen.

Fruesko skulle da lige med selv om den ikke er snehvid.

Enkelt hvid Pæon... kender ikke navnet.

Hvid Staudeklematis

Bjørnerod
 
Vancouveria hexandra
Skyggeplante som mange havegæster har troet var en Bispehue.

Hvid Bjergknopurt

Hvid Svalerod

Her tættere på.

Et par hvide Iris uden navn
 
 

Lever kun fordi jeg aldrig nåede at grave den op og plante noget andet.
 
Purløg med hvid blomst

Geranium macrorrhizum 'White Ness'
 
Den smuttede lige med selv om den er helt sart lyserød i udspring

Silene fimbriata
 
Viola canadensis har trods varmen blomstret i lang tid.
 
Geranium Kashmir Green
 
Hvis bare jeg kunne trylle ville jeg lade sneen dale lige så stille ned over min have.
Nøj hvor jeg glæder mig til jul... nej skrev jeg virkelig det, mig der hader jul.
Jeg må have fået solstik... jeg går ud og kaster mig i brønden.
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. God ide med et svalende indlæg med kridhvide blomster. Der er godt nok mange smukke. Det sidste billede er meget svalende :-)

    SvarSlet
  2. Ja det er godt med noget hvidt til at køle, men kaste dig i brønden, må du nu ikke. Det er frygteligt varmt alle vegne, men vi må holde ud.

    SvarSlet
  3. Skønt med kølige, hvide blomster 😊 Jeg synes også, at det er alt, alt for meget nu - kan ikke følge med til at vande bedene.
    Det skulle blive lidt bedre/køligere i næste uge 😊

    SvarSlet
  4. Sikke mange smukke hvide blomster du har:) Jeg er heller ikke vild med varmen - og det er de fleste planter heller ikke, for vi mangler vand!

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer. Håber ikke det bliver helt så varmt i dag, hvor den i går på sydsiden af huset men stadig i skygge nåede op på 34,5 grader...32 grader på nordsiden af huset.
    Her til morgen var der overskyet til ved 9 tiden tror jeg det var... herligt med noget tid uden sol, både for mennesker, planter og dyr.

    SvarSlet
  6. Nu bliver jeg lige nød til at sige......
    Smukt med smukt på. Hvidt i hvidt. I love it.
    Bedårende og selv frueskoen må jeg ønske mig woooooooooooo
    Vi har lavet snebolde i vinters og gemt til sommer.
    Så i dag skal der en masse drenge på besøg og så er der snebolle kamp :))))))))
    Du er velkommen

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet