søndag den 29. juli 2018

Efter regnen

Hvor var det fantastisk at falde i søvn til regnens  trommen på taget.
Jeg prøvede ellers at holde mig vågen, men jeg havde jo som sædvanlig været oppe kl 4 for at tænde for en havevander.
 
Til gengæld havde jeg ikke været vågen mange minutter før jeg var ude og kigge og 15 livgivende mm. var der kommet.
 
 
Jeg nåede aldrig om i sydhaven i går for at tage billeder, så i får lidt i dag.

Jeg ved ikke hvad denne Klematis hedder, men der er i hvert fald masser af blomster.

Her tæt på og med regndråber.


Flere Liljer og sikken en duft.

Nogle få stauder er væltet lidt på grund af den kraftige regn, men pyt nu med det.

Her en vild Hjortetrøst fundet på en strand ude på Djursland på en af vores sidste ture.

Kvanen er ikke blevet så høj, men nu blomstrer den da.

Endnu en Hjortetrøst som jeg har fået af Lene med bloggen Bedstemors have.
Den er ikke sprunget ud endnu, men hvor knopperne dog pynter der op mod det mørke træ.

Et af problemhjørnerne som ikke har fået for meget vand.
Det er altså upraktisk med en trekantet grund, når der skal vandes så meget.

Fik ellers en ny vander først på ugen... en af de gamle var vist slidt op og glemte ind imellem at vippe. I dag får de lov at holde fridag.
 
Sneglene de bæster holder bare ikke fri, de æder det skyggepasta jeg har sprøjtet på mit drivhus.
 
En glad lille hund på en ny høstet mark.
Jeg opdagede jo da jeg var oppe at handle at en af vores 'må løbe uden snor' marker var blevet høstet.
Sikken en duft der var.
 
Håber de fleste har fået lidt regn og ellers ser det ud til en ny chance om et par dage.
 
God søndag til alle...
 
 
 


9 kommentarer:

  1. Tillykke med regnen, Rita. Vi fik kun 8 mm i nat, så jeg vander bare videre.
    Imponerende clematis, du viser. Mine har fået vand, så de overlever, men blomsterne er få og af halv størrelse. Måske snarere varmesjok end vandmangel.
    God vandefri dag til dig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv da 8 mm er ikke meget når det er så tørt som nu. Håber du er heldig næste gang, hvornår det så end bliver for her er der ikke meget tilbage af det der var lovet i næste uge.

      Slet
  2. Ja hvor er vi glade nu, vi fik 1 mm mindre end du gjorde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja endelig lidt vand til vores tørstige venner i haverne.

      Slet
  3. Hej Rita

    Tillykke med de gode mm!
    Ja, lidt væltede stauder tager vi gerne med når regnen sådan tilgodeser os!

    Ha en glad søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karsten og også god søndag til dig. Ja pyt med at det kommer lidt vildt og voldsomt, bare der kommer noget.

      Slet
  4. Godt at du fik regn, planterne suger begærligt de dyrebare dråber i sig.
    Clematissen er så flot - kunne det være Etoile Violette?
    Ha' en god ny uge.

    SvarSlet
  5. Det var fantastisk at falde i søvn til regnens trommen, det nød jeg også :o) bevarmigvel du har haft nok at vande, så det var godt du har fået en ny vippevander.
    Siger man ikke at vejret vender ved fuldmåne ? jeg håber det så vi for lidt mere vand fra oven.
    Masser af hilsner fra Linda

    SvarSlet
  6. Your dog is so cute! Looks like he had an amazing time running through the fields, thanks for the share. Hope you have a wonderful rest of your day. Keep up the posts.
    World of Animals

    SvarSlet