torsdag den 5. februar 2015

Gammel dukkevogn

Da vi var i Bilka hoppede der lige et par blomster ned i vognen. Både Primula og Ranunkel holder nu længst, hvis de står køligt så de fik hæderspladsen i min fars kusines gamle dukkevogn her ved døren ud i drivhuset. Jeg fandt den i et udhus da vi ryddede op efter hendes død i 1987. Hvor gammel den er ved jeg ikke helt men jeg måtte da lige en tur på kirkegården for at se hvornår hun var født. 1916 så har hun fået den da hun var en 4-5 år nærmer den sig jo stærkt de 100 år. Den er sikkert født med kaleche men det har der ikke været på den i den tid jeg har haft den.

Er den ikke fin...elsker gamle ting med en historie


 
Det var så også de der krympemøl i mit klædeskab som var skyld i at jeg kom til at købe blomster. Det var nemlig et par nye bukser som jeg kan være i jeg var på jagt efter. Mon ikke i godt kender det der med at vognen helt selv styrer over mod blomsterafdelingen ;o))

6 kommentarer:

  1. Sikke dog en skøn gammel dukkevogn :-) Jeg elsker også gamle ting. Jeg kan naturligvis heller ikke gå uden om en blomsterafdeling ;-)

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre at det ikke bare er mig der altid får fat i den slags vogne ;o))

    SvarSlet
  3. Jo da det er undgåeligt, det er som noget der sker i hele kroppen, hovedet drejer, øjnene kigger, også er ruten bestemt;-) Den er fin din gamle dukkevogn, og dejligt at den har noget personlig historie med sig.

    SvarSlet
  4. Sikke et herligt syn, med den gamle dukkevogn, sød historie.
    Jo jeg kender godt det med haveafdelingen, tror de har lagt magnetfeldter ned i gulvene, der trækker kundevognene derud, og så har man jo ikke en chance :-) Jeg må også altid lige derud og kigge, i går var det nogle nye dahliaknolde der hoppede i min vogn, tænk at der var nogle jeg ikke havde :-)
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  5. Ret beroligende at andre også har det sådan. Jeg var jo ved at tro at det var en fejl i mine gener...altså med andre ord en produktionsfejl...men så trøster jeg mig med at i så fald er det da ikke den værste fejl at være udstyret med. ;o))

    SvarSlet
  6. Jeg var af den overbevisning at man SKAL gå i haveafdelingen :o) lige meget hvor afsides den ligger så ender jeg der alligevel :0)

    SvarSlet