mandag den 23. februar 2015

Sofaen var optaget

Som i kan se var sofaen optaget da jeg havde fået vandet blomster i både havestuen og drivhuset.
Så kunne jeg da også gå i haven
 
 
Planen var at begynde at finpudse bedene efter at det værste er klippet ned. Så kom jeg forbi en stor Morgenstjernestar som ikke skulle står der. Den sælger som regel godt så den blev gravet op, delt og pottet.
 
 
Da jeg ville sætte kasserne med de ny pottede over i et køkkenhavebed kom jeg forbi et lille stykke med Kobjælder. De blev aldrig pottet sidste år for da vi nåede til plantemarkederne var de faktisk afblomstret. Så blev de også gravet op og pottet.
 
 
Så er de første 5 kasser klar til at komme i salgsafdelingen.
 
 
Der er bare lige det men at der først skal nye kanter rundt om og meget mere sand, så jeg kan grave potterne næsten helt ned. Sidste sommer skulle jeg nogen gange vande 2-3 gange om dagen.
Jeg gik over og kiggede på det og fik klippet og pillet halvdelen.
 
Jeg har planer om at holde et forårsudsalg inden længe, for at slippe af med noget af det der står der men det hører i mere om senere.
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Yes Anette nu virker det med tiden...tak for hjælpen. Ups jeg skal da vist også til drømmeland, men har nu allerede fået en god lur på sofaen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor fedt, og velbekomme:-) Flittige dig, det ser godt ud med sådanne ny ompotninger!

      Slet
  2. Griner, ja jeg kan da godt se der ikke er levned meget plads til dig på sofaen. Til gengæld så fik du nået meget i haven. Morgenstjerne den er godt nok sjov, den har jeg ikke set før. Hvor lærer man meget når man blogger med dei og fru Høneballe :o) jeg nåede også i haven i går et par timer og fik klippet det sidste ned og revet blade sammen, så nu kan alt det jeg købte ovre ved dig godt begynde at titte lidt op..smil..selv om det nok er lidt tidligt.
    Der bliver i hvert fald holdt øje med det.
    Rigtig god mandag :o)

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde Linda. Jeg håber da det kommer det du har købt.
    Hilsen Rita

    SvarSlet