onsdag den 6. maj 2015

Paletblad


Jeg er ret vild med forskellige bladplanter og derfor også Paletblad.
De 4 her købte jeg sidste lørdag til et plantemarked.
Dem jeg har haft stående i stuevinduerne hele vinteren lavede jeg nye af for nogen tid siden.
 
 
De gamle planter blev båret ud i carporten og de nye kom ned fra loftet hvor de har stået i mit spiretelt. Der bliver vist trængsel når de vokser sig større for der er vist 22 forskellige nu.
 
 
De gamle planter som kom i carporten blev plantet i større potter og klippet lidt ned og så kom de ud i det lille drivhus, hvor de kan stå og hygge sig til det bliver vejr til at de kan komme helt ud.
Det jeg klippede af kom i små potter og op i spireteltet.
 
 
Nu jeg var der oppe kunne jeg jo lige tage de små Streptocarpusfrøplanter med ned.
Så blev der priklet et par bakker af dem.
 .
 
Ind imellem de to gøremål havde jeg også båret en del Pelargonie småplanter ud i det lille drivhus, men dem fik jeg ikke lige taget et billede af.
 
Det var så den regnvejrsdag, heldigvis uden ret meget bulder og brag, men jeg fik lavet noget af det som var blevet udsat i mens det var udevejr.
 
 
 
 


 
 




4 kommentarer:

  1. Jeg er vild med bladplanterne og de lækre farver og strukture i bladene, stod for ikke længe siden og små savlede over nogle flotte eksemplare i Plantorama, men fandt dem for dyre, så de blev stående. Ja regnvejrs dage var også lidt tiltrængte her, så huset kunne få en lille opdatering;-)
    Håber det går hos jer, stort kram fra Anette

    SvarSlet
  2. Hvis du får tid at kigge forbi Anette kan vi nok finde nogle stiklinger til dig til billige penge. De er jo super nemme at lave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, så må jeg se hvornår der bliver lidt tid, for vil jo også gerne se din have i flor igen:-)

      Slet
  3. Kære Rita
    Det gør mig ondt at høre, at din mand er syg, det er trist. Jeg kan godt forså, at I prøver at leve så normalt som muligt.
    Tanker herfra - jeg håber, Cecil og jeg kommer over til dig i sommer.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet