tirsdag den 4. august 2015

Dollerup Bakker, Hald Hovedgård og Hald Sø

Lad os fortsætte turen fra i søndags.
Vi havde på et kort set at man kunne komme ned til Hald sø et andet sted end der hvor vi plejer, så det skulle vi prøve.
 
Først kom vi dog gennem Dollerup Bakker.
 
Så kom vi om til Hald Hovedgård...her er det laden som hører til gården.
Jeg er ret vild med den måde de har lavet udluftning på.
Det er simpelthen gammeldags drænrør som der er lavet mønster med.
 
Hald Hovedgård
Mange kender det nok fra det årlige plantemarked første søndag i maj.
 


Så fandt vi det nye sted ved Hald sø og gik os en tur.
 
På hjemvejen gjorde vi holdt ved Niels Bugges Kro.
Eftersom gemalens smagsløg er totalt forheksede på grund af kemoen ville det vist være spild af penge at gå ind og spise.

I stedet gik vi endnu en lille tur og fandt dette sjove træ.

og en masse græssende får.
 
 
Jeg forstår det altså ikke.
Da jeg sagde hej lammesteg til de to her stak de af...jeg er da ellers så fredelig ;o)))
 
På hjemvejen mødte vi en flok gæs som gik nærmest ude på vejen.
Jeg sagde til gemalen at han bare skulle rulle vinduet ned og råbe gåsesteg efter dem.
Hvad de råbte tilbage ved jeg ikke men endelig fik de sig da flyttet, så vi kunne komme hjem.
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Tak for turen til Dollerup Bakker. Det er et skønt område, Bent er opvokset der i nærheden, og jeg har for mange år siden boet i Finderup.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  2. Herligt med jeres ture:-) det er mange år siden jeg sidst var i dollerupbakker sammen med tre blomsterpiger for at spise medbragt mad. Kan regne ud i hverken fik lammesteg eller gåsesteg, måske en bette is så;-)?

    SvarSlet