mandag den 31. august 2015

Papir er taknemmeligt.

Er det ikke sådan man siger når man på papir har set noget som ikke helt kommer til at svare til forventningerne. Jeg har de sidste par år beundret de fine farvestrålende Rudbeckia hos en veninde, så i år skulle jeg da prøve dem. Det skulle så være en anden end dem hun plejer af have, så valget faldt på Rudbeckia 'Sahara'. På papiret en fin orange dobbelt en.
 




Hmm for det første mener jeg ikke der stod noget om at det var et mix af farver og for det andet er de her godt nok for kedelige i farverne til min smag...men smag og behag er jo forskellig.
Skal jeg forsøge mig igen næste år skal det nu ikke lige være den sort.
 

Og så skal i da lige se hvad jeg fandt i går...en dobbelt Påskeklokke i blomst.
Denne her blomstrede også i et par måneder sidste efterår og igen i foråret, men det er da vist første gang jeg har haft en blomstrende Påskeklokke i haven til min fødselsdag.
 
Ellers er tiden blevet brugt på at få klippet hækken anden gang. Vi nåede det ud mod asfaltvejen i går og så stod jeg tidlig op for at se om jeg kunne nå det andet inden det begyndte at regne. Ja der kom da nogle dråber da vi var næsten færdige men ellers har vi ikke set noget til noget regnvejr før for 5 minutter siden...håber håber at det bliver mere end de 5 mm som vi har fået de sidste par gange, hvor de har lovet meget vand.


4 kommentarer:

  1. Hej Rita
    Tillykke med din fødselsdag i lørdags - det lyder til at have været en dejlig dag i haven :) Det glæder mig meget, at din mand er begyndt at arbejde lidt igen. Ja, de er da lidt blege i det, Rudbeckia Sahara, i hvert fald hvis de på pakken vises som orange. Her i Silkeborg er det også først begyndt at regne rigtigt nu - jeg har fået skybrudsvarsel fra DMI gældende for i nat, men jeg tror ikke helt på det. Dejligt, at du har sat billeder på din planteliste - så kan vi lidt knap så plantekyndige også være med :) Jeg regner med at kigge forbi engang i denne uge - mon du stadig har de samme åbningstider?

    SvarSlet
  2. Hej Linda
    Tak for fødselsdagshilsnen. Her er det begyndt at regne lidt men ikke vildt og voldsomt endnu da. Det er de åbningstider som står her på bloggen som er gældende.

    SvarSlet
  3. Ja der kom i det mindste nogen op, det gjorde dig ikke med dem jeg såede :)
    Flot med påskeklokken, sådan noget sker ikke hos mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan gik det også med de 2 poser Zinnia som jeg såede...det kan ikke lykkes hver gang.

      Slet