tirsdag den 20. oktober 2015

Lidt efterårspynt ved griseskurene

Uha hvor er det da blevet tomt og trist efter at det meste er kommet i det store drivhus til overvintring.

Der er et par Sukkulenter som jeg ikke gider gemme de har fået plads ved den ene rundbuehal sammen med lidt andet pynt.

Billige pyntegræskar fra Lau og en potte med hyben.
 
Købte de to frække mus sidste år, nu kan de stå her indtil de bliver forfremmede til julemus.
 
Ved grisedrivhuset er det mest bare nogle stedsegrønne, en græs og en gren med gule paradisæbler, som jeg kom til at snuppe på genbrugspladsen.


I går da vi var en tur i Herning ville vi lige købe et par ting i Fakta i Hammerum. Det blev gemalen der måtte ind og handle for jeg fik øje på noget under et vejtræ. En ægte Kastanje og under den et helt bjerg af nedfaldne kastanjer. Jeg kan slet ikke stå for de der piggede tingester, så jeg fik samlet mig en posefuld...de er da fine i en skål.

 
Jeg har også ladet mig friste til at prøve en Anette krans. Her kan i se Anettes udgave http://anettesflora.blogspot.com/
Jeg arbejdede lidt i stilen sidste år og folk var vilde med det rå look. Jeg prøver at lave så forskellige kranse som muligt til boden så der er noget for enhver smag.
 


I søndags var vi lige forbi en af vores kratlusker steder. Et sted med en række Sitkagraner som har grene helt ned til jorden. Koglerne hang nærmest i klaser så det var hurtigt at få fyldt et par poser...så nu kan der bindes koglekranse.
 
 
 
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Du er myre flittig Rita-kratlusker:-) men hvor har du ret der bliver bart når sommerens slaraffenland pakkes ned. Jeg har stadig ikke pyntet op til ret meget, men mange af materialerne er klare, regner med at få ordnet lidt i morgen, dog mest ved butikken. Jeg er vild med dine jerngrise:-) Det er sjovt at læse om Anette kranse hos dig og Vivi (bliver faktisk ret så glad:-) og at se hvor forskellige de er,, det giver jo også mig et par ideer, nyder at blive inspireret, mange tak for at linke. Hyggelige opstillinger og flot hjerte og krans!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. Det er sjovt at vi sådan kan inspirere hinanden til at prøve noget nyt. Det er sjovt at lave kranse på den måde og helt sikkert noget jeg skal arbejde videre med.

      Slet
  2. Hej Rita.Du kan da bare finde gode skatte til at pynte Anette er blevet superflot.
    Må vist selv i gang med at prøve om jeg kan finde ud af at lave sådan en.
    Og nu er det jo tid til at pynte lidt op udenfor med lidt lanterner til at give lidt lys her i denne mørke tid.
    God aften Knus Jette










    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette. Ja prøv at kast dig ud i det. Det er ret sjovt at lave kranse på den måde og ikke to bliver ens.

      Slet
  3. Sjovt at se din krans :-) Der er så mange muligheder, jeg har faktisk også tænkt på, at lave en krans, hvor der indgår fyrspidser, men nu kom du først ;-)

    SvarSlet