torsdag den 4. februar 2016

Påskekrans




Den anden dag fandt jeg nogle grå plastik æg i min påskekasse. Det gav mig ideen til at lave en moskrans i en påskeudgave.
Da den var færdig blev den i første omgang hængt op på grisekuret før den kom med ind.
 
Nu hænger den på væggen nede på badeværelset...den kan selvfølgelig også bruges udendørs.


Noget af kransen lidt tættere på.
Jeg er jo total vild med det forskellige mos og alle de forskellige grå nuancer.

 
Den dag vi havde været på Fyn skød vi genvej ind gennem en skov og da så jeg nogle træer med
masser af mos...men vejret fristede ikke til en skovtur.
Det gjorde det så til gengæld i går, så der blev lige hentet en kassefuld.
Nogen steder var det bare at samle det op fra skovbunden for stormen havde rigtig været på spil.
 
God dag til jer alle.
 

12 kommentarer:

  1. Kære Rita, hvor er den bar flot i de grå nuancer, det kan jeg godt lide, lidt nedtonet men flot i sin farvesammensætning, som giver ro. Den vil kunne hænge sådan i lang tid, og hvis den er for påsket efterfølgende kan æggene vel afløses af noget andet :-)
    God dag til dig
    KH.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten...ja den er påsket på en anden måde end alt det gule, lilla og grønne og kan efter min mening sagtens hænge hele foråret.

      Slet
  2. Sikke en lækker krans - de grå nuancer er bare skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker...ja jeg er ret pjattet med det grå mos men det har i jo nok fundet ud af :o))

      Slet
  3. Hej Rita.Jeg kan godt lide de grå farver på din fine påskekrans.Og heldigt at du lige faldt over mosset.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette...ja dejligt at finde flere materialer, for jeg skal da vist prøve at lave et par stykker til boden her til påske.

      Slet
  4. Flot krans, det er en fin ide med mos sammen med æggene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vivi...ja jeg er pjattet med det grå mos, så hvorfor ikke også lave en påskekrans.

      Slet
  5. Kæreste Rita...
    Nu gør du det igen... jeg kan bare ikke stå for dine mos kranse. De er så utrolig smukke. Gid jeg havde et væl af det mos. For det er så smukke farver du sætter sammen. TOTAL SOLGT er jeg...

    Rigtig dejlig fredag

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Charlotte. Du må holde øje når du kommer igennem noget skov for pludselig er det der. Kig efter hvor der er noget tæt gammel skov. På Lærketræer er der som regel både nye og de gamle kogler som er blevet helt grågrønne...de skal lige tørres lidt for ikke at falde af igen når man bruger limpistol til at lime dem på med.

      Slet
    2. Jeg må holde øje. Er så vild med dine kranse :)

      Slet
    3. Jeg må holde øje. Er så vild med dine kranse :)

      Slet