mandag den 27. april 2015

Anemonetid


Den ganske almindelige dobbelte Anemone har jeg i rå mængder i dette Hostabed.
 

Mangler navnet på denne her.
 

Er købt for at skulle være Anemone 'Green Dream'
 

Denne skulle være Anemone 'Green Finger'
 

Anemone 'Blue Eyes'
Der er kun en enkelt som er ved at få det blå øje. Det får de nemlig først efter nogle dage.
 

 
Lysgul har jeg også mange af.
 

 
Mørkgul med noget mindre blomst.
Jeg har også et par enkelte planter med dobbelt mørkgul blomst
 

Anemone 'Robinsoniana' havde jeg en pæn plet af.
Det har jeg så ikke mere for der er vist en mosegris der har ædt dem.
 

 
Den lyserøde har jeg vist en gang.
Efter nogle dage fandt jeg ud af at den også er svagt lyserød inden i.
 
Det var så vist min Anemonesamling indtil videre.
 


 
 


 


 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. WWWWaauuuu jeg anede ikke, at der fandtes så mange skønne anemoner.... Sælger du også af dem ?
    Jeg har kun den alm. hvide og blå..... Men tilgengæld, så har jeg vist MANGE mosegrise... Græsplænen er fuld af hulle, så vi må vist snart gøre noget drastisk.... Har du gode råd ?

    SvarSlet
  2. Desværre ingen gode råd mod mosegrise. De er vist svære at fange.
    Til gengæld kan vi sagtens finde ud af noget med nogen Anemoner. Der er lige et par stykker jeg ikke har ret meget af men ellers sælger jeg da af dem.

    SvarSlet
  3. Sikke en fin anemonesamling. Jeg har også flere forskellige, men ikke så mange som dig. Anemoner er så fine i skovbunden, jeg har dem flere steder under hostaerne, et godt mats.
    Rigtig god dag i haven, vejret ser ud til at blive flot.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  4. Jeg vidste ikke der fantes så mange forskellige anemoner, hvor er de flotte. Den dobbelte hvide er jeg lige blevet lovet en blok af i dag. Men de andre er jeg også interesseret i, hvor er de skønne.
    Kh Linda

    SvarSlet