fredag den 24. april 2015

Lidt fra oven

Den anden dag da det var så varmt var jeg oppe på det flade tag for at smøre skyggepasta på drivhustaget. Da jeg nu var der oppe tog jeg en stribe billeder, så i kan få et lille indtryk af haven.
Her er vi i nordhaven, hvor der ud mod vejen er en række mere eller mindre ovale bede.
 
Lige udenfor døren står et gammelt sæt havemøbler og bag dem nogle store Rododendron.
Bag ved igen er der også bede.
 
Grisedrivhuset til højre og i baggrunden salgsbedene, nu med nye kanter og sand.


På den anden side grisegårdene.

Æslernes have. Ja her gik indtil for et par år siden 4 æsler.

Ud mod grusvejen ned til naboen køkkenhave og børnehaven.
 
Det øverste af børnehaven og et bed, hvor jeg havde min første have da jeg var 5-6 år

Jeg har snydt lidt og sprunget indkørslen over. Der holder nemlig noget som jeg ikke vil afsløre endnu. Her er vi så i stedet ved indgangen til sydhaven med de to drivhuse.
 
Det lille drivhus gav jeg min mor inden jeg flyttede hjemmefra i 1982,
 så den har vist stået siden 1980.

Den spids af haven som vender op mod kirkegården.
Som i sikkert har bemærket er det en trekantet grund.

Mellem drivhus og havestuen står en kæmpe Troldhassel,
 så det område er heller ikke så let at se fra oven.
 
Håber i kigger forbi i løbet af sommeren og ser det hele om ikke fra oven så da IRL.
Ja jeg finder da gerne stigen frem :o))
 


 

2 kommentarer:

  1. Hej Rita
    Du var godt nok kommet højt til vejrs, sikken en skøn udsigt du havde deroppe fra. Godt du havde husket kameraet. Du har den dejligste have og hvor ser den altså fin og nylavet ud...De to tårne du har stående, er de ikke nye ?
    Jeg glæder mig til at se hvad du har fået overraskelser du har i indkørslen :o)
    Rigtig god dag til dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
  2. Hej Rita.Sjovt med billeder set lidt for oven......................og du har da godt nok gang i meget i din have.
    Meget at passe for dig.
    Skal nok komme forbi hvis jeg kommer på de kanter .
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet