onsdag den 22. april 2015

Hvad har den lige gang i ???

Ja det er altså min Stinkende Nyserod jeg hentyder til med det spørgsmål.
Den er lige kommet med en ny blomsterstilk.
 
De næsten afblomstrede ser sådan ud og heldigvis ser det ud til den sætter frø i år.
 
Det gør bestemt ikke noget for mange spørger om jeg har småplanter af den til salg.
Den er jo ikke som den almindelige men har nærmest gråblå blade.
Moderplanten gik ud men heldigvis havde den sået sig lige ved indgangen til grisedrivhuset.
Faktisk ret langt fra moderplanten.
 

 
En ny plante som jeg købte hos Blomsten og Krukken til et plantemarked sidste år.
Da var den næsten afblomstret, så første gang jeg rigtig ser den i blomst.
Ret sjov farve.

 
Jeg købte den nu også på grund af løvet, som nærmest er chokoladebrun.

 
Det er jo nok også derfor den har fået det her navn.
 
 
 

1 kommentar:

  1. Så vidt jeg ved, så dør moderplanten efter 3 år og den skulle gerne, som din jo også gør, smide frø fra sig inden. Den opfører sig ikke lige som de andre påskeklokker og juleroser, men den er så fin ude i haven :-), kh Margit

    SvarSlet