onsdag den 29. april 2015

Små sorte og en hvid

 

 
Lige i øjeblikket myldrer det op i gruset med små sorte Hornvioler
Vi render og hopper rundt imellem dem, for de får da lov at stå til de begynder at sætte frø.
 
I drivhuset var denne her Kalla sprunget ud den anden dag.
En plante som jeg har fået af en havebekendt og som blomstrer her hos mig for første gang.
Ikke en ad de nymodens Kallaer som man kan købe i blomst rundt omkring men den oldemor havde.
 
 
En lille opdatering på gemalens sygdom. Han starter på første kemobehandling i morgen og skal så have en hver 14. dag i 3 måneder. Så ser de på om det er blevet mindre og så må vi tage den der fra.
Min udfordring bliver at overtage madlavningen og få lokket noget mad i ham. Noget med at vende madpyramiden om og så ellers mellemmåltider, kager, is, chips, og den slags. Hvis nogen har ideer til små lækre retter med masser af kalorier og proteiner modtages de med tak. Jeg er jo ikke den store kok, ja faktisk hader jeg at lave mad.
 
 

4 kommentarer:

  1. Hej Rita
    Hvor er de skønne de små sorte.
    Jeg vil foreslå at du giver gemalen noget tykmælkskoldskål, det har jeg hørt skulle være godt og masser af kammerjunker. Og så kan det købes færdigt hvis ikke du selv har mod på at lave det.
    Kh Linda

    SvarSlet
  2. Tak for dit tip Linda..det må vi prøve.

    SvarSlet
  3. Det gælder vel om at liste lidt ekstra kalorier i det, du kan. Æggeblomme i kartoffelmosen, fløde i sovsen etc. Måske skal du kigge på nogle af de der LCHF blogge? Der er masser af fedt i deres retter - Madbanditten kunne være en mulighed? I øvrigt skulle te af timian kunne hjælpe med at fjerne noget af den kvalme, kemoen kan give.
    Held og lykke og masser af gode ønsker!
    Karen

    SvarSlet
  4. Tusind tak for dine gode ønsker Karen. Jeg fik lidt brochurer da vi var til samtale men dejligt med nye steder at hente lidt inspiration.
    Alt det med madlavning plejer han jo at tage sig af, så lidt af en omvæltning pludselig at skulle tænke på at lave mad og så samtidig noget som giver ekstra kalorier og proteiner.

    SvarSlet