fredag den 3. marts 2017

Så småt gang i min nye salgsside.

Så er jeg så småt gået i gang med at dele stauder og få lavet opslag på min nye salgsside på FB... Blomstertøsens salgsside. Indtil nu er det mest noget som jeg har skulle fjerne fra gangene, for jeg er jo også i gang med at køre flis på.
 
Den Stinkende nyserod med de grålige blade havde sået sig og frøplanterne ligner til forveksling deres mor, så dem er der kommet nogen af til salg.
 
En anden som er blevet delt er den Ungarske Anemone som rigtig sprang ud den anden dag da solen var fremme.
 
I dag har jeg lavet nogle stykker af den her vintergrønne Bregne.
Det må være en Adiantum et eller andet. Nogle år bliver de gamle blade kedelige af frost og tø og af at være dækket af sne men i år er den stadig rigtig fin.
 
For hver dag der går springer der nye Påskeklokker ud. Det bliver nok kun ganske få af dem der kommer på salgssiden, for jeg regner med at holde en påskeklokkedag så snart der er nogen flere sprunget ud og jeg har fået bestemt, hvilke der skal sælges og hvilke jeg selv vil beholde.
Mere om det senere. Her kommer bare lidt billeder af nogen af dem der er sprunget ud.
 









Er der noget af det på salgssiden som i forelsker jeg i og gerne først vil hente til blogtræffet må i endelig skrive det, for så skal jeg have det pottet og sat i børnehaven, så jeg har styr på det.
(Bemærk dette tilbud gælder kun dem der kommer til blogtræffet.)
 
God weekend her fra det midtjyske.


 
 
 
 




14 kommentarer:

  1. Hej Rita
    Jeg er på jagt efter stinkende nyserod, så den nypottede vil jeg gerne købe en af til træffet. Har du andre nyserod, må du gerne tænke på mig. Mine er lige så stille forsvundet.
    Hvis du mangler potter op til 1L kan du bare sige til. De er gratis for alle.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sætter en fra til dig Anne Marie. Jeg har kun den og det er et helt held for moderplanten døde og så kom der en frøplante langt der fra, så jeg har ikke noget navn på den, men det ser ud som om den er ret så frøkonstant. Helt små potter får jeg oppe på kirkegården men nogen omkring 1 liter kan jeg altid bruge nogen af.

      Slet
  2. Hvor er de påskeklokker flotte, mine er ikke så langt fremme endnu, men på spring.
    Jeg kommer helt sikkert til påskeklokkedag, glæder mig 😀
    Måske skulle jeg have en af de ungarnske anemoner, den jeg har har det ikke så godt.
    Mvh
    Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sætter en ungarsk Anemone fra til dig Lene. Vi snakkes ved.

      Slet
  3. Du er bare flittig altid Rita.
    Åh hvor jeg nyder dine påskeklokker.
    Jeg venter lige og ser om du ligger andre foto ind af dem. For jeg vil meget gerne købe nogle til blogtræf.

    Rigtig skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte..jeg har sendt dig en privat besked på FB.

      Slet
  4. Det er rart at få gang i det hele igen. Adianutum er jeg stadig vil med-men selvfølgelig er de andre blomster også SKØNNE og fine og smukke:-)
    Go søndag:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. I dag er det for dårligt vejr til at jeg gider gå ude men ellers er det skønt at få gang i en ny havesæson.

      Slet
  5. Hej Rita, hvor er det skønt at haveåret er startet og du er begyndt at friste med de skønneste stauder. Den der bregne må jeg i min iver have overset. Jeg skriver til dig inde på FB :o) Kh Fra LInda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dejligt at få gang i det hele igen. Bregnen kan vi nu altid finde en bid af for der er meget.

      Slet
  6. Den der bregne er jeg vild med! Men jeg kommer desværre ikke til blogtræffet - den dag er jeg på vej hjem fra Bornholm. Jeg håber, du får glæde af din salgsside - det ser i al fald spændende ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo ikke let at være to steder. Kommer du i nærheden skal vi nu nok finde en bid af den bregne til dig.

      Slet
  7. Hvor er det en fin ide at sælge/ bytte stauder 💚

    SvarSlet
  8. Dine påskeklokker er langt fremme i forhold til mine :)

    SvarSlet