tirsdag den 14. marts 2017

En gul Påskeklokke med børn

Det her er den jeg købte for snart en del år siden.
 
Det er den første af dens 'børn' som blomstrede...det må være 3. år den blomstrer.
 

Sidste år sprang den her så ud og helt ærlig har jeg et lidt anstrengt forhold til den...på den ene side lidt kedelig men alligevel helt speciel.
 
De næste er så nogen som blomstrer for første gang i år og de er jo meget forskellige.
 





Mums siger jeg bare...stor præstekrave og prikker inden i piberne.
Den bliver boende her.
 
 
 

Meget tæt ved den gule moderplante er de to her så lige sprunget ud. Der er ikke andre Påskeklokker i nærheden så det må være frøplanter af den gule...er der noget at sige til at jeg er vild med dem??
Det er da forunderligt hvad naturen kan frembringe.
De gule er mere gule i virkeligheden...jeg nåede kun lige at tage nogle billeder inden jeg blevet jaget ind af et regnvejr, så beklager ikke de bedste billeder.
 
Jeg legede ellers lige så godt men det må i se en anden dag...
 
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Jeg er helt vild med den, du synes, er lidt kedelig! Den er så fin og lækker. Til gengæld er jeg ikke så vild med prikker, men de mørke er også skønne!

    SvarSlet
  2. Tror måske at jeg har et barn af den😀 Hvor er de fine.

    SvarSlet
  3. Det er spændende, hvordan de nye frølinger ser ud, jeg har jo mange af de mørke, og nogle endnu mørkere fra dig.

    SvarSlet
  4. Uhhhh kære Rita
    jeg er da helt vild med den du ikke synes så meget om. Og de mørke er da også helt skønne. Dejlige billeder.

    ønsker dig en dejlig aften
    Knus Lone

    SvarSlet
  5. Den lidt kedelige ligner en af vores frøplanter til forveksling, og jeg synes, den er mega elegant.

    SvarSlet
  6. Jeg er også vild med "den kedelige" :-). De er nu faktisk skønne alle sammen. Lige nu synes jeg ikke, at jeg har et oplagt sted til påskeklokker, men det må jeg vist hellere snart få lavet for de er svært fine :_). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  7. Du har mange smukke og forskellige påskeklokker. Jeg har efterhånden kun meget mørke tilbage. På et tidspunkt købte jeg en del forskellige - plettede, lyse, dobbelte, men de fleste må være gået til. Ærgerligt!

    SvarSlet
  8. Jeg er så vild med påskeklokker. Tænk som du har inspireret mig med dem.
    Så meget at ikke kun hvide er en mulighed nu men også de sarte rosa:))))))

    Rigtig skøn dag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  9. Glæder mig til mine begynder at formere og x sig sig:-) Sendte dig en kærlig tanke i går, den påskeklokke jeg fik af dig for meget længe siden, altså husker ikke om det er to år siden, nå men den står med blomst, den hedder Rita. Jeg har også en der hedder Svend Åge, han er hvid;-) ha ha, de andre er uden navn.
    Ha en god HAVE-DAG
    Knus Anette

    SvarSlet
  10. Dejlige påskeklokker! Jeg synes nemt jeg får det som en lille pige som slet ikke kan bestemme sig for hvilken der er smukkest, dejligst, skønnest - de har bare hver deres charme. Og der er mange forskellige så gerne som de blander sig.
    De gule er så fine, sådan en må jeg også have.......
    Forsat god leg:-)

    SvarSlet