tirsdag den 24. april 2018

Dobbelte Påskeklokker 2018

Inden det bliver for sent var jeg en tur rundt og få taget billeder af nogen af de dobbelte Påskeklokker
Advarsel mange billeder.
Beklager at jeg undervejs har fået telefonen vendt på den anden måde.
 




























































 
Hvis i ikke opgav undervejs håber jeg i har nydt dem lige så meget som jeg selv gør.
Jeg har kun købt 3 dobbelte Påskeklokker... to røde og en hvid.
Jeg synes det er fantastisk at der kan komme så mange forskellige nuancer ud af det og ikke nok med det er de jo dobbelte på flere forskellige båder.


10 kommentarer:

  1. Ja det er imponerende, mon det er grisemøget, der gør det. Flotte er de alle.

    SvarSlet
  2. WOW, hold da op hvor er de flotte.

    SvarSlet
  3. Mums hvor er de lækre :)

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor er de bare fantastiske! Utroligt, at dette festfyrværkeri startede med bare tre planter 😊

    SvarSlet
  5. Kære Rita. Sikke nogle lækre påskeklokker du har dig :-). Fantastisk hvor mange varianter der er kommet ud af de tre "moderplanter". Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  6. Hold da helt op - hvor mange år har det taget at få så mange varianter ud af det? Nurser du frøplanterne eller lader dem passe sig selv? Jeg er lige startet og har 8 moderplanter, der blomstrer første gang nu...

    SvarSlet
  7. Mange tak for jeres søde kommentarer. Det er helt vildt alle dem der har været inde og kigge på Påskeklokker. Kathe.. jeg gør ikke noget særligt men lader dem så sig selv. De spirer meget tidligt forår og så lader jeg dem stå i hvert fald et år inden jeg flytter dem. Hvis ikke frøplanterne står alt for tæt lader jeg dem nogen gange stå to år. Mon ikke det er 8-10 år siden jeg købte de 3 jeg startede ud med.

    SvarSlet
  8. WauooW hvor er det imponerende. Og hvor er de SMUKKE. Er spændt på om mine også vil så sig, først i år er jeg blevet bidt af en påskeklokke;-)

    SvarSlet
  9. Sikke en masse fantastisk smukke påskeklokker du har!
    Men måske du kan opklare et mysterie for mig....
    Jeg har netop købt to nye dobbelte påskeklokker i håbet om at de så ville blande sig med de andre jeg har og jeg derved kunne være lige så heldig som dig, med spændende afkom ;)
    Men efter mit køb fik jeg at vide af en veninde at de dobbelte påskeklokker er sterile.
    Ved du hvad det betyder?
    For jeg forstod på hende, at de så ikke kan formeres med frø :-/
    Men du har jo fået en masse ud af dem!
    Tak for nogen meget smukke billeder af dine påskeklokker
    Kh Vibeke

    SvarSlet