tirsdag den 8. maj 2018

Åben have og plantesalg fredag, lørdag og søndag

For første gang i år holder jeg haven og plantesalget officielt åben fredag, lørdag og søndag fra kl 12-15 alle dage.
 
Min have er ikke nogen fin udstillingshave, men en ganske almindelig have på landet, dog med den forskel fra de fleste andre, at jeg nok har nogen flere stauder og så har jeg kun græs udenfor hækken.
Hvor mange forskellige stauder jeg har ved jeg ikke... har aldrig kedet mig så meget at jeg har talt dem. Jeg ved kun at jeg flyttede 1000 forskellige planter med her til for 12 år siden og der er nok kommet lige så mange til. Jeg elsker at afprøve nye stauder og lige nu står der vist 5 kasser nye stauder som venter på at blive plantet.
 
Så mange stauder giver et vist overskud og de står nu her i plantesalget og venter på at flytte til en ny have. Langt de fleste af mine salgsstauder koster 35 kr stykket.
 
Min samling af Pelargonier giver også lidt småplanter til salg... 25 kr pr styk
 
 
Når i gæster min have i år mødes i af dette skilt og så kan i jo selv bestemme om i vil give et lille bidrag til havens videre udvikling.
 
Her kommer så lidt oversigtsbilleder fra haven som den tager sig ud nu her først i maj.
 
 



 
 

 

 
Her kommer så lidt af det der blomstrer nu.
 










 
Solen gør i de her dage hvad den kan for at noget afblomstrer hurtigt, men andet står så lige på spring. Jeg satser på at nogen af mine over 60 forskellige Geum når at komme i blomst.
 


 
Vel mødt i Blomstertøsens have
Præstegårdsvej 4
7441 Bording.
(næsten midt i Jylland både på den ene og anden led)
 
 
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Uh, bare jeg kunne komme, men der står vist familiebesøg på programmet, og de er ikke synderligt haveinteresserede... Jooh, den slags mennesker findes :-)
    Jeg ønsker dig et rigtig godt salg. Det ser dejligt ud.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. ja man kan godt ane at du har MASSER af stauder, jeg håber du får rigtig mange besøgende.

    SvarSlet
  3. Hej Rita:-)
    Hepper på du får masser af besøgende, og får solgt en masse af de lækre stauder. Mon du klare varmen nu;-)
    Tænkte på dig i går, for opdagede at mine påskeklokker havde lavet masser af nye babyer, jeg føler mig som den stolte mor;-))))
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet
  4. Dejligt :-) Jeg kommer forbi på fredag. Fiehunden er blevet så stor, at hun godt kan være alene hjemme i nogle timer. Det bliver så hyggeligt at møde dig i det virkelig liv, og jeg er sikker på, at jeg kommer hjem med masser af spændende sager.
    Knus, Karen

    SvarSlet
  5. Tak for hep og søde kommentarer. Ha ha Anette... jeg er kun næsten smeltet. Står op kl 5 og er klar til at gå i haven kl 6, så jeg kan nå at få lavet noget inden det bliver alt for varmt.
    Hvor godt Karen... glæder mig til at møde dig. Jeg har vist et par planter stående fra din ønskeliste sidste år.

    SvarSlet
  6. Jeg håber, du fik mange besøgende i weekenden:) Du viser mange smukke stauder:)

    SvarSlet