fredag den 16. februar 2018

Efter storm og sne

Efter storm og sne i går hvor jeg næsten ikke var udenfor en dør, måtte jeg da ud og se hvordan det gik i haven. Den orange Troldnød stod lidt i læ men den er nu vist ligeglad med hvor meget det blæser og sner... den blomstrer bare for det er den nu engang skabt til at gøre her midt om vinteren.

Flere af Påskeklokkerne var vokset godt siden jeg sidst havde været rundt i haven.

Den her havde ellers været splattet helt sammen men nu har den rejst sig igen og der er lige en enkelt blomst.

Her en jeg glæder mig til at se i blomst.
Det er den dobbelte hvide julerose som jeg købte sidste år.
Der er da masser af knopper undervejs.

Her den gule Påskeklokke sammen med nogle erantis.
 
Her nogle Dorothealiljer som står og skutter sig i sneen.
Jeg flyttede en masse fordi de stod så tæt at bladene og frøplanter næsten var ved at kvæle de stauder der står i det bed.. hmm der er nu en del som jeg ikke har fået flyttet kan jeg da se, men så er der lidt at sælge af senere.

Mine vintergækker har ikke rigtig åbnet sig endnu, men det kommer vel.
 


Der blev ellers brugt en hel del af dem den anden dag.
I onsdags kunne Niels være blevet 70 år, hvis ikke den lortesygdom havde fået has på ham.
Noget af pynten på hans grav blev 7 små buketter med 10 vintergækker bundet på den ranke jeg lavede til jul.
 
Det endte med at se sådan ud.
Forrest en dekoration fra hans lillebror og svigerinde, til venstre noget fra en af mine veninder, til højre en buket roser fra mig med masser af grønt hjemme fra haven.

I midten en birkekrans med Erantis fra drengene.
Sikken et cirkus at få den lavet på gulvet inde i gangen.. det var så pokkers koldt ude i carporten.
Samson var ved at få et øre bundet ind i kransen samtidig med at Bamse rykkede i grenene og mente at dem kunne han bruge. Da jeg var næsten færdig med at sætte Erantis i fik Bamse sat sig oven på den og så var der da 3-4 Erantis som var knækket og måtte skiftes ud.

Her til morgen så der sådan ud der oppe, så nu må jeg se hvad der har klaret sig når det hele tør op.
 
Den dag holdt jeg fri fra malerarbejdet og var ude at ose lidt sammen med en veninde.
Det er også ved at være lidt kedeligt at male lofter, men nu er jeg da færdig med badeværelset, køkken , stuen og det første af de 3 rum oven på + næsten halvfærdig med det næste.
Nu må vi se hvor langt jeg når inden jeg kan komme i haven og gøre noget.
 
God weekend her fra det midtjyske.
Beklager der er gået så lang tid uden indlæg men nogle hvide lofter er lidt kedelige at vise.
 

8 kommentarer:

  1. Nej hvor er du flittig, jeg er imponeret. Vi skal kun have ordnet et værelse, men det er også rigeligt, for det er nærmest helt fra bunden, der var så fugtigt, at vi var nødt til at gøre mere ved det end bare maling. Der er lang vej endnu.
    Det gode ved splattede påskeklokker er, at de retter sig igen, ellers ville det være så trist.
    God weekend

    SvarSlet
  2. Hvor er du sej og ukuelig. Og hvor må du savne Niels. Fin erantiskrans, trods dine langørede hjælpere.
    Den lyserøde påskeklokke er aldeles bedårende :-)
    God arbejdslyst med lofterne. Jeg håber, du snart kan lægge det bag dig og komme ud i foråret.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Den krans er da bare ekstra meget fra drengene sådan som de har 'hjulpet' ;-)
    Lækker Troldnød.

    SvarSlet
  4. Du har meget i haven, som lige nu står på spring til rigtig at folde sig ud. Forventningens glæde kan rigtig mærkes på denne tid af året. Hvor er du flittig med malerarbejdet, det beundrer jeg dig virkelig for. Jeg synes, det både er kedeligt ig anstrengende at male lofter.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  5. Sødeste Rita, du kan da få smilebåndet til at trække mundvigene helt op til ørene i et KÆMPE smil. Jeg kan da Lige se drengenes iver for at være med til at hjælpe mor med kransen :o))))
    Hvor er graven smukt pyntet :o)
    Du er så flittig med lofterne og jeg ved af erfaring hvor KEDELIGT det er at male hvidt og især lofter. Men heldigvis så kan du jo godt vente til næste vinter med at gøre det færdigt hvis ikke du når at blive færdig i år.

    SvarSlet
  6. Tusind tak for jeres søde kommentarer. Det hjælper lidt på malerarbejdet når nogen hepper for nu er det godt nok ved at være ret så kedeligt. Jeg har masser af planer for næste vinter, så jeg vil gerne så langt som muligt med lofterne.

    SvarSlet
  7. Det er da tidligt at dine helloborus er i blomst.
    Jeg har kun enkelte af den hvide og så den almindelige røde
    som er så langt fremme.

    Du er da meget arbejdsom med dil maling.
    Håber du bliver færdig inden haven kalder

    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  8. Så flot du har pyntet hos Niels Rita.
    Du er en mester i det binderi og drengene kan så også hjælpe........
    Åhhhhh hvor jeg husker det med at male lofter fra træ til hvidt. Det kan godt trække tænder ud!

    God dag

    Charlotte

    SvarSlet