mandag den 28. september 2015

Bevæbnet med sav, ørnenæb og beskæresaks !!

Sådan så der ud dagen efter vores bryllup først i juni.
 

Og sådan så der ud i dag til morgen.
Jeg var ved at være træt af at få en pind i øret når man skulle sidde i de inderste stole, så jeg gik i krig med sav, ørnenæb og beskæresaks.

Nu ser der så sådan ud...farligt at være Rododendron når jeg først går i gang.
 

Hvor gamle de er kan vi ikke helt huske men gemalen mener at de blev plantet lige efter at han havde været med her ude første gang og det er vel omkring 30 år siden.
 
Da vi kom her ud for 10 år siden blev der plante to nye Rododendron bag ved de store.

Her set fra den anden side. De var ved at blive helt mast af de store.
Nu de har fået plads håber jeg de retter sig lidt op.
 
Her et kig inde fra grisedrivhuset. Prinsessen var blevet beskidt af alt det havearbejde og skulle vaskes.

Nu er de blevet til Rododendron træer og jeg elsker allerede kigget ind under dem og lysets spil i stammerne. De er nok 3 - 3½ meter og er stammet op ca.  i min højde.

Når man er en gammel kat er man altså bedst til bare at kigge på og slikke sol.
 
Nu er alle i husstanden vist trætte, så nu skal der bare samles energi til endnu en havedag i morgen.
Måske jeg skal se om jeg har noget der kan plantes under de opstammede Rodoer.
 
 

 











 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Kære Rita.
    Det ser bare brandgodt ud. det kan jeg godt lide, jeg er altid så bange for at gå til værks med sav, saks og andet man kan bruge. Så jeg går nærmest rundt omkring planten og forsøger at arbejde mig ind på at nu skal jeg igang. buksbom har jeg ingen problemer med at gøre det, men rodoer det ville være grønse overskridende, men jeg tror måske at jeg skal gøre det. Er det her tidspunktet for at gå sådan værks?
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten..jeg tror man næsten kan gøre det på alle tider af året. Nu var det bare lige det vi kom i gang med i går.

      Slet
  2. Ja det ser super godt ud, og meget spændende at kunne se stammerne:-) ved ikke om jeg selv havde turdet være så modig hvis jeg havde haft så store og flotte rhododendron. Det du viser giver stof til eftertanke:-)
    Kram fra Anette

    SvarSlet
  3. Hvor er det flot. Kreativt tænkt :-)

    SvarSlet