fredag den 18. september 2015

Flere Floks

De Floks jeg vil vise i dag er nok ikke så meget kendte og om de er kønne eller ej er der helt sikkert delte meninger om.
 

Den første og den som næsten alle havegæster bemærker og kommenterer er
Phlox paniculata 'Pure Feelings'
Selv synes jeg den er fantastisk men smag og behag er jo forskelligt.

Her en anden farvevariant
Phlox pan. 'Natural Feelings'
Den har jeg ikke haft så længe og den har stået meget tørt så den er ikke blevet så stor endnu.

I samme serie men lidt andreledes
Phlox pan. 'Midnight Feelings'
Den er sådan lidt midt mellem de almindelige og resten af Feelings serien ved det at der her er nogle enkelte blomster der springer ud og resten er bare sådan en dusk.
 
Jeg har også en der hedder Phlox pan. 'Red Feelings' men den er ikke sprunget ud endnu.
 

Den sidste her hedder Phlox pan. 'Mystique Black'
og mystisk det er den. Knopperne er helt mørke, når den så begynder at åbne en blomst er den nærmest grønlig for til sidst at vise et lyserødt indre.
Jeg ved godt jeg er underlig men sådan noget kan jeg falde helt i svime over hvor imod en Rose eller en Dahlia ikke siger mig noget som helst.
 
God fredag
 

 
 
 


 
 
 



3 kommentarer:

  1. Hi hi ja smag og behag er forskellig;-) jeg har en i feeling serien, tror jeg, jeg faldt pladask for den sidste år, i år er den færdig med at blomstre, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene.....måske er det som et kunstværk, det tager tid og det røre ved nogle andre følelser....

    SvarSlet
  2. Hej Rita
    Hvor er dine floks fine. Jeg har også en forkærlighed for de lidt specielle.
    Jeg havde besøg af Tina fra Staudemarken i aften, hun var meget interesseret i flere af de planter jeg har fra dig , blandt andet den blå mælkebøtte og den brogede dagøje.
    Jeg håber I har det godt, jeg ved ikke rigtig om vi når at komme ned og kigge have i år, det er bestemt ikke lysten der mangler, mere tiden.
    Mvh Lene

    SvarSlet
  3. Har du nogle pure feelings til salg? Mvh
    Marianne Selvig Olsen

    SvarSlet