tirsdag den 22. september 2015

Musene kommer ind

Når man bor i et over hundrede år gammelt hus kan det ikke undgås at der kommer mus ind når høsten er overstået og det begynder at blive grimt vejr.

De to her har jeg lige fået af en veninde så de er også kommet ind og så kan de vel fortælle de rigtige mus at her er der optaget...ellers må Prinsessen og Bette Skid se at vågne op og gøre lidt gavn for føden.
 
Foreløbig står de her på den gamle kommode sammen med lidt efterårsblomster.
 

De der Rudbeckia som jeg slet ikke bryder mig om enkeltvis er faktisk rigtig søde når de bliver sat sammen i en buket. Nu er det ikke ret tit jeg laver buketter for jeg kan simpelthen ikke nænne at plukke dem af...vil meget hellere gå ude i haven og se på dem der.
 
Ha' en god dag...her bliver det vist til lidt leg i drivhuset, hvis deres vejrudsigt passer.
 


3 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud på den gamle kommode:-) og søde hvide mus du har fået, de levende af slagsen bryder jeg mig ikke om, bliver simpelthen så forskrækket når de kommer pilende, og vores hund kan ikke tage dem, eller kan ikke, han er for klodset, så der må en kat til;-) håber dine gider arbejde for føden......

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo nu har Prinsessen da fundet ud af at mus skal fanges. Første gang hun så en lille museunge der var kommet ind af terrassedøren var hun bange for den. Hun var jo lille lille bitte da jeg fandt hende, så hun har aldrig fået nogen 'katteopdragelse' af kattemor.

      Slet
    2. Nåhhh hvor er det en sød historie om prinsessen:-)

      Slet