lørdag den 5. september 2015

Fra frø til blomst


 At jeg er tosset med Streptocarpus har i nok fundet ud af og hvert år skal det prøves at så nogle nye.

Hvornår de er sået har jeg ikke fået skrevet op men her er de klar til at blive priklet første gang den 5. maj.
 
Det første blad er ca 5 mm når jeg prikler første gang, så der er plads til mange i en kødbakke.
 
20. juli trængte de så i høj grad til at få hver deres lille potte...skulle have været plantet om for længst.
 
De blev sat op på loftet i mit spiretelt...det eneste sted der var plads.
Her er de så i dag.

og den første blomst er lige ved ar springe ud...ligner ikke en jeg har i forvejen så den bliver nok boende her.
Det er selvfølgelig ikke alle der når at blomstre første år, så i øjeblikket er der af og til en af dem fra sidste år som springer ud. I går da det var regnvejr gik jeg så i drivhuset og tog en gennemgang af dem der er sprunget ud i den sidste tid. Her kommer dem der blev plantet om og fik et nummer...uha det er en farlig leg for hvor skal de være til sidst :o)))
 





Det er bare så spændende hver gang en ny er ved at springe ud, så jeg bliver nok ved og må måske på et tidspunkt smide en ud før jeg må udvælge en ny.
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Kære Rita.
    De erda bare flotte. Jeg må indrømme jeg ikke kender dem, og jeg blev nysgerrig da jeg havde læst navnet. De ser meget snirlige ud, og farverne er meget flotte. Kan du ikke bare give naboen en når du smider den ud? jeg synes at det ville være synd at smide dem ud.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg smider dem også meget nødigt ud men sælger jo ind imellem nogen til mine havegæster. Har planer om at få taget billeder af alle dem der ikke skal blive her og få dem givet et nummer, så jeg har styr på hvad jeg har.

      Slet