lørdag den 12. september 2015

De første efterårsfarver

Hvad enten vi kan lide det eller ej, så kommer tiden snart med alle de flotte efterårsfarver.
Nogle stykker er så småt begyndt at skifte farve.
 
Blærenød med de sjove oppustede kapsler med små nødder i.

Den orange Troldnød har fået næsten helt røde blade.




Benved med de flotte frøstande. Bladene slipper bare ret hurtigt og snart står den helt nøgen...frøene snupper fuglene.

En Træpæon som også er begyndt at skifte farve.
 
Ha ha ja nu er det så mit hår der skifter farve...ikke til rødt men mere gråt end det er i forvejen.
Jeg kan bare ikke komme i tanke om hvad det er den her sommerblomst hedder men den har også skiftet farve.
 
Og så skal i da lige se et billede af min Nattens Dronning fra i morges inden den lukkede sig sammen.
Det er den 3. blomst i år og det er jo faktisk slet ikke en blomst for mig for den springer ud i løbet af aftenen, står i fuld flor hele natten og lukker sig så sammen om morgenen. Selv om jeg godt har set at en knop vil springe ud glemmer jeg det igen men den afslører sig selv. Dufter simpelthen så meget at jeg kan dufte det helt ud i gangen når jeg er på vej på toilettet og så kommer jeg jo i tanke om den.
 
God weekend.
 
 


4 kommentarer:

  1. Efteråret har da helt bestemt sin charme med alle de smukke farver.

    SvarSlet
  2. Jeg kan vældig godt lide efterårsfarverne, de er så fine. Ærgerligt at Nattens Dronning kun blomstrer om natten, men der er nok en grund til navnet.

    SvarSlet
  3. Det bliver mere og mere tydeligt i vores haver, at efteråret er begyndt. Farverne skifter stille og roligt til de skønne brændte farver, som jeg holder så meget af.

    SvarSlet
  4. Hej Rita.Ja!!! efteråret er så småt sneget sig ind i vores haver med de smukke farver.
    Har også en opsatammet benved med de små fine bær.
    Og må da vist ud og kikke lidt på min træpæon.
    Kan nu godt lide efteråret ........................og nu skal der syltes rødbeder og laves æblemos til fryseren.
    Rigtig god dag til dig knus Jette

    SvarSlet