tirsdag den 8. august 2017

Grave op og grave ned

Pyh endelig er jeg blevet færdig med at grave de pil op der stod her i forlængelse af hækken.

Nu bliver der plantet nogle stedsegrønne og nogle Dagliljer som har stået i potter i flere år.
Ud mod tråden hvor solen brager ned vil jeg plante nogen af de Lammeører som ikke blomstrer, for at have masser af blade til mit kransebinderi.
 
 Da jeg nu var udenfor hækken tog jeg et billede ind over æslernes have og det ser da ikke helt tosset ud i øjeblikket, så lad os gå indenfor og se lidt nærmere på noget af det. Jeg fik luget og klippet den afdeling inden det blev for varmt for mig.
 
En af de Floks som ikke er blevet grim på grund af regnen.
 
Et par imponerende høje Liljer i det der skal blive et lilla bed, måske får de bare lov at stå.
 
En anden kæmpe

desværre havde blæsten været hård ved nogen af blomsterne, men der er da stadig nogen som ser pæne ud.
 
Veronicastrum som er ved at være stor. Den står også der hvor der skal være lilla så den må op og flyttes til foråret.
 

Hestemynterne har ikke kunnet lide alt det regn, så de holder ikke nær så længe i år som de plejer.
 
Her var der pludselig to forskellige Solhatte. Hvilken der oprindeligt har stået der kan jeg faktisk ikke huske.
 


Et par Liljer mere for Liljer får jeg aldrig for mange af.
 
Med mit sandjord får jeg såmænd heller aldrig for meget regn, men nu kunne det da være godt med lidt tørvejr et par dage...kan høre at det regner igen igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

15 kommentarer:

  1. God morgen Rita
    Send bare lidt regn over til os, vi fik ikke mange dråber, skønt radaren viste regn hen over os.
    Jeg husker godt alle dine smukke liljer. Det ser godt ud kigget ind over æslernes have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er der kommet 5 mm igen, så jeg prøver at jage kommende sorte skyer over til dig, men det bliver nok ikke let. Tak, ja jeg synes også det er et flot kig ind over hækken lige nu.

      Slet
  2. Du har sørme mange smukke liljer. Jeg har også nogle veronicastrum, som jeg overvejer at flytte, men tror du, det er bedst til foråret?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan jo da ikke nænne at dele og flytte dem nu, men gør det måske senere, hvis jeg når det. Det var nok mest på grund af det sidste at jeg skrev til foråret.

      Slet
  3. Så er der da dømt farver :-) Den høje lilje er helt fantastisk, er det bare en almindelig, der har fået vokseværk?
    Flot kig ind over Æslernes Have, men det ser nu også godt ud når man står derinde :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan ikke finde navnet på den Lilje men det må være en orientalsk lilje. Den var lige så høj sidste år men da var der kun to stilke, så den må have det godt der.

      Slet
  4. Hej Rita.Hvor har du mange smukke liljer.Min søster Gitte har ohså sandjord.Det kan jeg godt savne når jeg næsten ikke kan grave i min hårde lerjord.
    Godt du fik fjernet de pil.Og det ser rigtig godt ud over æslernes have.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette. Ja bortset fra at det kræver meget vand er jeg også godt tilfreds med mit sandjord.

      Slet
  5. Hej Rita. Hvor ser der skønt ud hos dig :-).Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  6. Jeg faldt også over udsigten til dit æselbed. Jeg kan godt lide din overskrift - den er tit relevant for os haveejere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie. Ja jeg er ved at være nået der til at noget må graves op før noget andet kan graves ned. Det er jo også det sjove ved haver at man aldrig bliver færdig...der kommer hele tiden nye ideer som må afprøves.

      Slet
  7. Du er et energi bundt kære Rita 😊
    Dine liljer er så flotte. Vi har også fået alt for meget regn, så jeg håber som du, på lidt sol og varme. Gerne en rigtig god sensommer, så vi lige kan få snerten af sommer inden det blir efterår. Her føles det som om der har været efterår siden maj måned

    Rigtig god dag
    Lone

    SvarSlet
  8. Hej Rita, Den Viconicastrum er godt nok fin :o)) og alt det andet. Det er utroligt med energi du har :o)) det kunne da være jeg lige skulle smutte forbi dig på vejen hjem :o))

    God weekend

    SvarSlet
  9. Jeg kan godt lide din overskrift - den er tit relevant for os haveejere.


    หนังตลก

    SvarSlet