torsdag den 15. juni 2017

Det gamle drivhus

Det gamle drivhus har efterhånden nogle år på bagen.
Det er en gave fra mig til min mor og hun fik den et par år før jeg flyttede hjemmefra i 1982.

Dengang lå den rimelig frit men nu er den omgivet af store træer og et bed med lilla blomster.

Her set fra den anden side, med mos på taget og masser af alger på glasset og sådan skal den være, så man kan se den er gammel.

Det var kram de lavede dengang.
2 ruder var der røget da vi overtog den for snart 12 år siden og ellers har den klaret storm og orkan indtil flere gange. Utroligt at selv deres reklame skilt sidder der endnu efter alle de år.

I år bruger jeg den som pause drivhus, hvor jeg kan sidde og kigge på min samling af Paletblade.

3 Hortensia er der også

Den reol som jeg plejer at have mine potter med staudefrø stående på er blevet pyntet med lidt forskellige Petunia

Den her er jeg ret vild med

Her en mere

Også i den anden side er der Paletblade

Her nogen jeg ikke har prøvet før...nogen jeg har fået af en veninde.
De hedder vist mexicansk solblomst.

En enkelt stol og et lille bord har jeg også fået plads til.
Malet er det da ikke blevet endnu.

En duft Begonia...og jo den dufter.
Havde set dem i Begoniagruppen på fb og var heldig at finde dem hos Lau, da jeg var på tøsetur i søndags.

I et andet hjørne en del af min Begonia samling

dem jeg har to af.
 
Jeg vil ud og se om det stadig er ulideligt varmt og lummert.

9 kommentarer:

  1. Skønt med sådan et drivhus til samlinger og en lille pause. Imponerende at drivhuset holder så godt trods de mange år på bagen. Tvivler desværre på, at mit nye drivhus har helt samme høje kvalitetsniveau. Jeg kan rigtig godt lide at drivhuset er draperet i grønt - det er lidt huleagtigt!

    SvarSlet
  2. Ja det var kram de lavede den gang. Har du set den paletblad, jeg købte i Netto i mandags? Den har en fantastisk farve, ellers er jeg ikke så meget til paletblad.

    SvarSlet
  3. Flot hvordan drivhuset er pakket ind i grønt. Det er da kram det drivhus og sikke en masse skønne planter du har fyldt det med. Kan godt forstå, at du har sørget for stol til en velfortjent pause derinde :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  4. Det må bestemt være kram. De fleste oplever at miste mere end et enkelt drivhus på så mange år. Jeg er ikke selv begoniaelsker, men kan godt sætte mig ind i, at de mange bladvariationer kan fascinere.

    SvarSlet
  5. Hvor er der bare hyggeligt. Jeg kan godt forstå, du har dine petunia inde. Jeg flytter mine indenfor i dag, for regn og rusk får dem til at ligne noget, der er glemt i en potte i oktober :-)

    SvarSlet
  6. Det ser super godt ud og sikken en orden 😊

    SvarSlet
  7. Imponerende, at drivhuset har holdt så længe - dengang blev tingene lavet til at holde. Sådan er det vist ikke helt i dag - har nærmest en fornemmelse af, at alle ting har en indbygget udløbsdato, så man er tvunget ud i at købe nyt. Skønt pausested omgivet af alle dine smukke planter 😊

    SvarSlet
  8. Ja alting var bare mere stabilt dengang. I dag laves det til at skulle udskiftes ret hurtigt igen.
    Smukt ser driv huset ud og med den alder det har ......
    Din Petunia er jeg også ret vild med. Har set den et andet sted i år også. Meget speciel i farven. Den må jeg have næste år.

    Skøn lørdag
    Charlotte

    SvarSlet
  9. Hvor har du mange skønne Paletblad. Ja i det hele taget er der en skøn blomsterfrodighed hos dig. Fine billeder

    SvarSlet