mandag den 15. januar 2018

Hvidt som sne



Ja faktisk sner det, men det er nu ikke blevet til meget og gør det nok heller ikke for det skulle vist slå over og blive til regn i stedet for.

Nu må  vi se, lidt har også ret og jeg elsker jo sne.
 
Noget som også er hvidt som sne... eller er ved at blive det er mine gamle rustiklofter.

Man kan i hvert fald tydeligt se, når det har fået to gange.
Noget af et projekt jeg har kastet mig ud i, så nu må vi se hvor langt jeg kommer i vinter.
 
Mens jeg går og maler nyder jeg duften af ny udsprungne mirabellegrene.

Så fine og hvide som sne.


I glassene mere hvidt nemlig en lyskæde med små hvide snebolde.
Jeg synes det er så hyggeligt med de små lyskæder, så det er ikke alle der er blevet gemt væk endnu.
 
I drivhuset mere hvidt, nemlig min stuelind som blomstrer på livet løs.
 
Jeg vender frygteligt tilbage når der begynder, at ske noget i haven. Indtil da kan i nok finde mig et eller andet sted her inde med en pensel i hver hånd.
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Hej får vi vist kun regn, ingen sne endnu i hvert fald, men sådan plejer det at være.
    Hvor er din stuelind fin.
    God arbejdslyst

    SvarSlet
  2. Kære Rita
    Lige et indlæg i min smag ;o) hvidt, hvidt og atter hvidt. Det er så smukt med det hvide pudder lag af sne der ligger udenfor vores dør lige nu, men hold nu op hvor jeg hader kulden. De har lovet snestorm her, så er spændt på hvor vildt/hvidt det er når jeg står op i morgen. Hvor bliver det bare mega godt med de hvidmalede lofter. Det bliver så dejligt lyst. Har tigget John i flere år nu, om at få malet vores. Det er næsten lykkedes, så snart står vi også med pensler i hånden. Eller John gør ihvertfald ;o)

    Rigtig god aften og arbejdslyst
    Knus Lone

    SvarSlet
  3. Kære Rita
    Smukt tema at fokusere på hvid. Udsprungne mirabelgrene er da helt vildt ;-)
    God arbejdslyst.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
  4. Ja det er et helt vildt stort arbejde du har kastet dig ud i. Men et er sikkert det bliver så flot, lyst og indbydende. Mon ikke dit hår også får lidt strejf af hvidt, når det er lofter du malet, jeg får altid maling i håret.
    Mirabellegrenene er skønne, jeg må ud og have plukket nogen.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  5. Du bliver så glad for det Rita og en ting er sikkert, du kan se hvor du når til. Det er et stort arbejde, jeg syntes nu at det første lag er det værste, 2 gang glider ligesom lettere. Jeg måtte give 3 gange i lysthuset, så jer er spænd på du kan nøjes med 2.
    Er du startet i stuen eller i køkkenet ?
    Du skal i hvertfald have god arbejdslyst.
    Kh Linda

    SvarSlet
  6. Tusind tak for jeres søde kommentarer. Det er køkkenet jeg er i gang med og nej indtil videre har jeg ikke maling i håret. Det jeg bruger er Dyrups spærrende loft og vægmaling, så det skulle være nok med 2 lag, hvad det også ser ud til. Kan varmt anbefales hvis andre skal i gang med at male. Tyk fed maling som ikke løber ned af penslen, men er alligevel let at smøre på. I dag skal der vist laves lidt andet også men det kan jo gøres i småbidder, når der ikke er andet der skal klares.

    SvarSlet
  7. Du er da gået helt ind for det hvid :-)
    Det bliver så godt med de hvide lofter, jeg glæder mig til at se resultatet.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Jo nu skal der ske noget nyt indvendigt i det lille hvide hus. Nu må vi se hvor langt jeg når inden du kigger her ned igen.

      Slet
  8. Hi, we only show rain, no snow anyway, but that's what it's like.where is your sturdy fine

    หนังบู๊

    SvarSlet