lørdag den 31. marts 2018

De første Påskeklokker

 

Der er da nogle få Påskeklokker som nåede at springe ud til påske.
Den lysegule med prikker står lidt beskyttet så det er altid en af dem som først springer ud.
 






Faktisk ret sjovt at de få stykker som er sprunget ud er så forskellige.
 
Det har gået nok taget sin tid i år, men endelig er den dobbelte erantis sprunget ud og selv om det går langsomt kommer der da flere blomster år for år.
 

Den ungarske anemone som jeg viste de første billeder af for snart længe siden er nu rigtig kommet i gang med at blomstre.
 
De små fine iris er også rigtig kommet i gang.
De står næsten for tæt. Er der nogen som har delt deres og hvornår har i evt. gjort det??
 
Forår vil jeg nu ikke kalde det.
Birkesaften som pibler ud at det træ der blev fældet, fryser til is.
Det bliver vist ikke lige nu jeg har lyst til at bruge den som skammel.
 

Det bliver nu bedre når min nye krukkeplante kan komme ud.
Der står godt nok at den kan klare ned til 0 grader, men jeg tror nu den får lov at stå i det opvarmede drivhus lang tid endnu.

Er der nogen som kender den?
Jeg fandt den hos Lau i Silkeborg og synes ikke jeg er stødt på den før.
 
Rigtig god påske til alle... ja altså det der er tilbage af den!!
 
 
 
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Så mange forskellige påskeklokker du har! Jeg kan især godt lide de mørke. Nej, der er ikke meget forår i luften i dag - i går var bedre!

    SvarSlet
  2. Det er simpelthen hundekoldt, hvorfor det skal gå ud over hundene ved jeg ikke.
    Det er da opmuntrende at se så mange påskeklokker hos dig. Jeg kender ikke din nye plante, den ser fin ud.

    SvarSlet
  3. Øh jeg elsker den gule helleborus. Så smuk og forår 😍

    SvarSlet
  4. Du har sandelig mange påskelokker her til påske. Det er sådan en smuk blomst uanset farve m.m.
    Den tilfrosne skammel bliver sikkert god at sidde på, når varmen engang kommer, og saften forsvinder.

    SvarSlet
  5. Hej Rita
    Det er sådan en skøn tradition at se alle dine imponerende påskeklokker, jeg er vild med dem. Jeg ved godt det er lidt skørt, men jeg har lige sået en lille håndfuld, nu kan jeg så vente i nysgerrighed på om de vil komme.
    Hyg dig en masse
    Knus Anette

    SvarSlet
  6. Jeg elsker påskeklokker. De er så smukke på hver deres måde. Jeg har kun et par hvide helt normale og de er i stor blomst lige nu.
    Dine iris er yndige. Jeg satte løg af præcis den slags sidste år. Håber den kommer. For elsker den sarte lyseblå.

    Smuk påske
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
  7. Tak for jeres søde kommentarer. Det er er jo bare en forsmag på hvad der forhåbentlig er i vente. Der er godt nok nogen knopper som er bukket under på grund af frosten, men også en del som bare står og venter på noget mere varme.

    SvarSlet
  8. nu kan jeg så vente i nysgerrighed på om de vil komme.


    สมัคร D2BET

    SvarSlet