onsdag den 23. maj 2018

Morgenmagi i Blomstertøsens have

Vil i med på en tur i min have for de virkelig morgenfriske.
Alle billeder er taget mellem kl 5 og 7 i morges.
Den tid på dagen jeg holder allermest at i øjeblikket.
Sol og varme er ikke min kop te, men der når solen lige står op, er der dejligt og magien opstår når solens første stråler kommer ned og ind mellem de store træer og rammer forskellige blomster.
 

Sådan startede det hele. Da jeg havde gjort rent hos mine minigrise og var nede på møddingen, brød solen igennem og inden længe kiggede den ind i haven og så opstod magien.
Måske skal man være AAA menneske for overhovedet at kunne fornemme den helt specielle stemning der er en maj morgen, men prøv nu at se på billederne (advarsel mange) måske er der en enkelt som får lyst at stå tidligt op og se hvad haven har at byde på der kl. tidligt.
 
Billederne kommer i helt tilfældig rækkefølge og er taget mange forskellige steder i haven... jeg var rundt mange gange for magien flytter sig jo og et øjeblik efter man har taget et billede er det et helt andet sted som nu bliver fanget af solen.
 



 











 















 

























 
 
Mon nogen kom med hele vejen og er der mon nogen som har fornemmet den stemning som jeg oplevede. Et er sikkert lige nu hvor solen brager ned og der er 28 grader er det en helt anden stemning der er... og jeg ved godt hvad jeg foretrækker.
 
 
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Jo, jeg kom hele vejen med rundt, og jeg nød morgenen sammen med dig 😊 Jeg har det ligesom dig - op kl. 5.30, så der er tid til at nyde morgenen - have og skov, inden jeg skal på arbejde. Den megen varme er heller ikke mig, i hvert fald ikke, hvis jeg skal arbejde i haven, så det bliver i de skønne aftener. Tak for dejlig morgenstemning 😊

    SvarSlet
  2. Kære Rita
    Det var virkelig en magisk tur, hvor jeg tydeligt kan se, hvor flot den lave sol rammer planterne på smukkeste vis :-)
    Jeg holder også mest af morgenerne - og næsten lige så meget af aftenerne. Du har bestemt givet mig lyst til at stå rigtig tidligt op og se min have på det tidspunkt.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
  3. Ja det er smukt om morgenen, det er det også her.

    SvarSlet
  4. Tak fordi i tog med på tur. Her er vanderen tændt og om lidt står den på morgentur sammen med drengene.
    Skal lige have lavet lidt før varmen igen sender mig til tælling.

    SvarSlet
  5. Jeg har tænkt meget på dig her i varmen.
    Jeg nyder det og er så bange for det stopper. Det må jo ikke blive som sidste år.
    Men ved du døjer med de høje temperaturer.......
    Jeg var med hele vejen. Du har fået taget nogle fantastiske billeder. Virkelig smukke må jeg sige.
    Dem hvor solen bryder igennem er jeg helt vild med.

    Smuk varm dag.....
    Charlotte

    SvarSlet
  6. Morgenerne er bare så skønne. Og jeg er helt enig - det bliver alt for varmt senere på dagen. Der skulle komme lidt regn på søndag - jeg håber på det, for det er så tørt, så tørt. Det støver helt, når køerne går i engen, hvor der ellers skulle være fugtigt.
    Knus, Karen

    SvarSlet
  7. Morgen- og aftenlys, begge er magiske synes jeg. Og så er det også nemmest at tage gode billeder på disse tider. En fin tur rundt i din have!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  8. Hvor var det en smuk og magisk tur. Tak for det :)
    Håber du klarer dig igennem varmen, for den har da godtnok været høj.
    Jeg har næsten syntes det var for meget, men vil ikke klage ;)
    Rigtig god dag til dig Rita

    Knus, Lone

    SvarSlet