onsdag den 21. december 2016

Juleferie

De sidste dage har jeg øvet mig i at holde juleferie. Det med at holde fri er jeg ikke ret god til men hvilken fryd selv at kunne bestemme, hvad jeg vil lave og hvornår. Jeg regner med der er nok i boden til de sidste dage før jul så i første omgang blev ferien brugt i haven. Slet ikke så tosset at min bøn om flere havedage blev hørt...der er blevet klippet visne stauder ned i en del bede allerede.
 
I dag har jeg så lavet det sidste julebinderi i år...tror jeg da nok.
I går da jeg var oppe og handle havde vores blomsterdame bundter med de store Roser.
Det blev en buket til Niels.

7 til ham og 3 til mig. Dekorationen er fra menighedsrådet. De har åbenbart en tradition med at alle der har mistet en ægtefælle i løbet af året får en dekoration til jul. Jeg har sikkert lignet et spørgsmålstegn da der pludselig stod en udenfor døren med en dekoration.

Jeg er noget spændt på om jeg får udsprungne Mirabellegrene til jul.
Det var bare lige dem der var lettest at få fat på da jeg skulle bruge nogle grene til min lyskæde, og havde ikke regnet med at de ville begynde at røre på sig.

2 af de 3 Juleroser i dekorationen på sofabordet er sprunget ud, så nu er vi så klar til jul her i det lille hus. Jeg skal efter eget valg være alene i julen sammen med hundene. Alt det julehalløj siger mig ingen ting og når jeg er alene alle de andre dage kan jeg vel også være det i julen.
Hundene ville nu vist gerne have besøg af en dame...hold nu op et cirkus med 2 forelskede drenge. Der er 2 nabohunde i løbetid og vist også en oppe i Kirkebyen. De skal hele tiden lukkes ud i gården og så sidder de der og kigger og tuder som to vilde Ulve. Vores gåture foregår enten i skarp trav eller også skal de snuse og snuse og så lige tilbage og snuse en gang mere. Jo jo det skal nok blive en hyggelig jul med de to banditter.
 
RIGTIG GOD JUL TIL ALLE!

11 kommentarer:

  1. Hej Rita
    Mon ikke du og hundene får en hyggelig jul. Alene det at det er efter eget valg, betyder jo at du får det ligesom du gerne vil have det. Så kan I dyrke minderne og hygge jer med hinanden.
    Det med løbske tæver i nærheden kender jeg alt til, det er en urolig tid.
    Rigtig dejlig jul til jer tre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth. Ja jeg har valgt at se sådan på det at for første gang i mit liv kan jeg holde jul helt som jeg har lyst til. Vi har aldrig gjort det store ud af julen men jeg kommer i hvert fald ikke til at sulte med alt det jeg har i huset til både mig og dyrene. Bamse fik pludselig andet end damer at tænke på. Jeg kunne ikke forstå hvad han hoppede rundt for ude i køkkenet, da jeg så kom der ud havde han fanget en mus. Nu har jeg så byttet med en tyggepind, så kan han da bruge lidt tid på den.

      Slet
  2. Og det var et hyggeligt indlæg Rita
    Rigtig god jul til dig og de hylende banditter:-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ, er ved at lade min boremaskine op, for skal til at lave vores juletræ, er spændt på hvor tosset det bliver;-)

      Slet
    2. Glemte at sige hvor må det være dejligt at få en juledekoration, jeg kan godt forstå du blev overrasket:O)))

      Slet
    3. Tak Anette...troede der var kommet drillenisser for jeg kunne ikke svare men det er nok fordi vi 'snakker' i munden på hinanden. Får vi mon at se hvad du nu har fundet på? Mit gæt er et eller andet med grene. Nu er der endelig ro på drengene. For lidt siden fangede Bamse en mus ude i køkkenet...jo jo der sker lidt i det lille hus i dag.

      Slet
    4. Hi hi som vi da ka snakke;-) dygtig dygtig Bamse:-) Santa bryder sig ikke om det kildre i munden, så han spytter dem ud levende, æv for en hund altså;-) jo det er noget med en kæp og noget fyr, tror jeg viser det i løbet af et par dage, for måske skal det også have en sjat pynt på

      Slet
  3. Fine roser, du og Niels kan deles om, og sikke en gang molør, sådan et par hunde kan lave. Ha´en rigtig god jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie. Lige nu er de faldet i søvn på sofaen så jeg nyder roen så længe det varer.

      Slet
  4. Smukt med en buket roser til deling :)

    God jul til dig.

    SvarSlet
  5. Glædelig jul og et lykkebringende nytår
    ønsker jeg til dig og drengene.

    Jule klem
    Charlotte

    SvarSlet