onsdag den 6. september 2017

Mens vi venter på regnen !!!

Ja jeg kan se på radaren at mange af jer er ramt og jeg tror da også Bette Skid har hørt vejrudsigten.
Han kom hjem midt formiddag...mjav mjav, mor nu kan du godt se at få noget serveret og da han var mæt opdagede han en åben dør og gik ovenpå for at sove...han er jo ellers ikke indekat, så måske tyder det på rigtig dårligt vejr når han sådan søger ind for at sove.

I formiddag fik jeg slæbt en masse Begonia ind som har stået i det lille drivhus.
Det er alle dem jeg har 2 af som har stået der ude og jeg kan jo ikke nænne at smide dem ud, hvis jeg kan finde et sted til dem. Når jeg lige får styr på hvor meget der skal ind i det store drivhus kommer nogen af dem måske der ud.

Nu havde jeg ellers lige fået hanket lidt op i mig selv og så ser det ud til regnvejr mere eller mindre i godt en uge frem...se jeg har da fået klippet hækken, så nu kan man rigtig se min kæmpe store Hortensia Limelight.

Det er nogle enorme blomster den har i år.
 
Den fine Benved står og varsler efterår.
 
Men hvad så med Kejserbusken, varsler den vinter eller forår??
 
Alle årstider er næsten at finde i min have i øjeblikket for midt i det hvide bed står en Digetalis og blomstrer så flot.
 
Her et par af de sent blomstrende Floks som vist følger årstiden så nogenlunde...her
Phlox paniculata 'Lasse'

og her Phlox paniculata 'Tubergen's Choice'

Staudesolsikke

Hvid Sankthansurt

Månestråle

Høstanemone
Alle har vist også her styr på at blomstre på det rette tidspunkt.
 
Sanguisorba 'Blachthorn'

Den har jeg nu vist en gang men den er altså fantastisk, rank og fin og over 2 meter høj.
I det hele taget er der rigtig meget i blomst i min have i øjeblikket.
 
Den fine lille viol her blomstrer fra først/midt i juni og til vi får frost, så det bliver den sidste for denne gang.
Så må vi se hvordan det hele ser ud om en uges tid, hvis der kommer alt det regn de fabler om.
 
Pas på jer der ude, på med regntøj og i værste fald waders...forhåbentlig får vi ikke brug for redningsvesten ;o))
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

13 kommentarer:

  1. Næ men man kan aldrig vide, om vi får brug for redningsvesten. Denne gang skal jeg så ikke være misundelig på jeres regn, jeg håber, I ikke får så meget, du ved hvorfor :)
    Jeg faldt for floksen, der hedder Lasse, den skal Linda nok have, tænker jeg, den er flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre står det ned i stænger og ja jeg ved hvorfor du ikke synes jeg skal have så meget regn. Jeg har ikke kunnet lave af Lasse endnu.

      Slet
  2. Uha, det lyder da næsten som om du venter amerikanske tilstande, man skal måske gå ud og rive udhusdøren af hængslerne og tøjre den, parat til påstigning - for hvis nu.... Jeg håber at alle dine smukke blomster klarer regnmasserne - og kan glæde dig (og os andre) et par måneder endnu, hvis sommeren kommer

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske en smule overdrevet men med regn på skemaet hver dag i over en uge frem kan det nu være rart med forsyninger hjemme når man ikke har bil.

      Slet
  3. Hvis jeg var en kat, så gad jeg heller ikke luske rundt ude i regnvejret med våde poter. Himlen har ikke åbnet sig her, den er højst en smule utæt.Din benved er allerede ved at skifte bladfarve, det er vores ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej regnvejr og katte passer ikke rigtig sammen og Bamse skal da slet ikke nyde noget af det, hvis han kan slippe.

      Slet
  4. Vores underlige kat rendte ud i går da det begyndte at regne, han elsker tilsyneladende at blive vandet:-) Vi målte ikke hvor meget der kom, men i går ved 17 tiden var det så voldsomt at det kunne minde om skybrud, lige nu mindes jeg ikke gårdspladsen har været oversvømmet før. Her regner det stadig.
    Når jeg engang finder vej ned til dig igen ,så må jeg simpelthen se om du også har Sanguisorba Blachthorn i din planteskole. Jeg ville elske at se den her.-))))
    Godeste dag Rita
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Her har jeg tømt 38 mm af men det er tørvejr endnu da, så fik luftet hunde og fodret grise uden at blive våd. Sanguisorba Blachthorn har jeg ikke kunnet dele endnu, den har været flere år om at blive til noget.

      Slet
  5. Dejlig kat, og kan godt forstå han vil ind.
    Hvor er du heldig med alle de smukke blomster. Er vild med din limelight, og den hvide Sct hans urt.
    Mine roser står med hundredvis af knopper og jeg håber godtnok ikke de rådner af alt det regn. Det vælter ned her hver eneste dag. Drømmer om et stille og lunt efterår

    Rigtig god dag kære Rita
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og også god dag til dig Lone. Hortensia Limelight er sikker hvert år for den blomstrer på årsskudene, så der er ikke noget med at blomsteranlæggende fryser. Nu er det ikke bare hos jer det regner for nu er det også kommet til det midtjyske...har tømt 38 mm af til morgen.

      Slet
  6. Det er vel nok smukke blomster du viser. Her hos os synes det hele at være kraftig på retur. Men måske skal jeg overveje, at tilføre nogle andre sent blomstrende stauder til haven. Den hvide Sct. Hans urt er skrevet på ønskelisten.Jeg håber, at katten bare var magelig anlagt, og at vejret vil blive smuk sensommer sol resten af september. Hygge til dig og katten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Leila. Jeg prøver at finde blomster så jeg har noget i blomst næsten hele året. Katten har det fint, havde vist bare hørt om alt det vand og havde så set sit snit til at smutte ind.

      Slet
  7. Jeg ville elske at se den her.-))))
    Godeste dag Rita


    หนังตลก

    SvarSlet