tirsdag den 24. oktober 2017

Lidt leg med Hortensia hoveder

Nu har Lene fra Bedstemors have jo allerede afsløret at hun var her nede i fredags.
Hun har sådan en flot blå Hortensia og jeg havde spurgt om jeg kunne tigge nogle få hoveder til en krans til mig selv og så kom hun med en hel kassefuld.
 


Indtil videre er de blevet omdannet til 3 kranse

og et hjerte.

Jeg har også været ved at lave lidt forsøg.
Et par bladkranse er blevet smurt ind i trælim rørt op i lidt vand.
Jeg forestiller mig, at det forstærker bladene så meget at de kan bruges som dørkranse udendørs.
Jeg må prøve at have en af dem pyntet og hængt ud og så ser vi hvad der sker.

Det her er en krans lavet af noget brunt papir, som har været dyppet i samme blanding.
Er da lidt spændt på hvordan det bliver når det er tørt.
 
Papiret var en rulle jeg fandt da vi var på loppetur  hos Billig Leif.
Her er hvad der ellers kom med mig hjem. Korkdækkeservietterne vil jeg klippe stjerner og hjerter af til at bruge som pynt på kranse.  Ja faktisk hedder stedet Genbrugsgården men er vist mest kendt som Billig Leif...her er for 95 kr.
 


4 kommentarer:

  1. Hej Rita
    Du laver altså de mest romantiske og smukke kranse. Det var nogle fin ting du fik med hjem fra Billig Leif :o))
    Uf det har regnet og blæst i dag så det kunne mærkes at efteråret er i gang.
    Masser af hygge og hilsner fra Alma og mig.
    PS. det går godt nok hurtigt med Tisseturene her i det vejr ;O)

    SvarSlet
  2. Takker.. Formiddagen var ok her og jeg fik klippet lidt ned og fik revet en masse blade sammen, men eftermiddagen var med øv-vejr og vi smuttede alle 3 direkte på sofaen.
    Uha ja det med tisseture er ikke så sjovt i sådan et vejr.

    SvarSlet
  3. Super flotte og romantiske er kranse med Hortensia. Det er fine ting du har købt med hjerm fra genbrug altid skønt at finde noget der kan genbruges. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Ja det er spændende at snuse rundt sådan et sted og finde noget som kan genbruges.

      Slet