fredag den 22. juni 2018

Gensyn med Hostahaven og Liva

I går havde min veninde Lene med bloggen Bedstemors have fri.
Vi er begge lidt vilde med Hosta så vi havde bestemt os til en tur til Enemærkets Hostahave.
Når jeg ser deres græsplæne bliver jeg helt glad for at jeg slet ingen græsplæne har, for det ville jeg aldrig kunne leve op til.
 
Vi var jo kommet for at se på Hosta. Her har vi opdaget et par stykker, hvor den ene er lys i midten og den anden mørk... flotte begge to.
 
Der er masser af Hosta.

Her brugt som kant ved søen.

Her set fra den anden side og der er nu også andet end Hosta at kigge på.

De er her der og alle vegne.

Her slaraffenland for Hosta elskere og der kom da også 4 nye med hjem.
Dem må i se en anden gang.

Jeg elsker jo hunde så 'Hostahunden' Balder skal da også med.. thi hi eller skal vi kalde ham 'kagehunden'. Alle kan vel se at han tænker... jeg kunne godt tænke mig at smage din kage.
Det var rigtig hyggeligt at se det hele igen og ikke mindst de herlige mennesker Ester og Vilhelm som ejer det hele. Dejligt at i tog jer tid til at drikke eftermiddagskaffe sammen med os, så vi lige kunne få snakket lidt. Jeg har nemlig kendt de to dejlige mennesker i snart mange år... vi har været naboer til plantemarkedet i Struer dengang vi tog på plantemarkeder.
 
Vi måtte videre og turen gik så til Vemb.
 
Nu tænker i måske... jamen hvem er så Liva og her er hun.
Selv om Liva i dag bor hos Birgitte Husted Bendtsen og hendes mand Lars vil hun altid være mit yndlingsæsel.

Jeg mener Lars sagde at det er 8 år siden de købte hende af os.

Jeg er ret sikker på at Liva kunne kende mig... se her hvordan hun putter sig ind til mig.

Der blev klappet og kælet og hvisket små hemmeligheder.
Vil i gerne vide, hvad vi snakkede om... jo ser i Liva blev oprindelig døbt Elvis.
Vi købte hende sammen med moderen da hun var få dage gammel.
Jeg spurgte selvfølgelig til føllets køn og fik at vide at det var et hingsteføl, så 'han' blev døbt Elvis mens vi kørte hjem med dem. Da vi havde fået dem ind i boksen skulle 'han' tisse... hmm der var noget galt for hvis det var et hingsteføl kom det tis i hvert fald ud et helt forkert sted.
Mig over i boksen... op med halen og jo det var et hoppeføl... og så måtte hun jo have et andet navn og det blev så Liva.
 
Vi skulle selvfølgelig også se Birgittes have.
Det blæste mindst 87 pelikaner der ude vest på, så helt let var det ikke.




Lidt forskellige billeder fik jeg da taget.

Birgitte viste os en skøn, skøn Geranium som er opkaldt efter hende.

Geranium 'Birgitte Husted Bendtsen'
Gudesmuk... den måtte i hvert fald gerne bo i min have.
 
Tusind tak til Birgitte og Lars fordi vi måtte komme forbi og hilse på Liva og se jeres have.
 
Selvfølgelig også tak til dig Lene for en dejlig og hyggelig tur.
 
 






 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Dejligt at I to tøser kunne komme på tur, det er så hyggeligt. Det må have været skønt at hilse på Liva igen, ja mon ikke den kunne kende dig, det ser sådan ud. Fine haver I har besøgt, men det er skidt med blæsevejret, det er bare for meget, mine hostaer står sløve hen, de mangler i den grad vand.

    SvarSlet
  2. Ja det var rigtig hyggeligt med en tøsetur og at få hilst på Liva igen. Os der ikke rigtig har fået noget vand sukker nok ikke efter hverken blæst eller for meget sol og varme. Mon ikke vi godt kunne tænke os to dages stille regn... jeg kunne i hvert fald.

    SvarSlet
  3. Jeg har aldrig været i hostahaven, men den er vist et besøg værd:) Dejligt gensyn med Liva, og sød historie om hendes køn:)

    SvarSlet
  4. Hvis du kommer i nærheden af Ringkøbing er det bestemt et besøg værd og du skal sætte god tid af for det er stort... og ja jeg er rigtig glad for at jeg fik besøgt Liva.

    SvarSlet