torsdag den 28. juni 2018

Siesta

Så har temperaturen igen igen passeret de 30 grader her i det midtjyske.
Hvis nogen mangler byttes de 10 grader meget gerne til en ordentlig regnbyge.
For overhovedet at få lavet lidt og få vandet starter min dag omkring kl 4.
På det tidspunkt er der dejligt.
 
De sidste dage er bestanden af husdyr øget væsentlig... eller skal vi kalde dem havedyr.
Det vrimler simpelthen med små Tudser over det hele...se lige hvor små de er.
Som jeg sagde til en havegæst... jeg tør ikke kysse dem for tænk, hvis jeg kom til at sluge en prins... de er nemlig ret så livlige.
 
Vi må vel hellere kigge lidt på noget af det der blomstrer.
En fin Iris men fik ikke lige taget billede af skiltet og kan ikke huske hvad den hedder.

Heliopsis 'Loraine Sunshine' skal slet ikke blomstre endnu, men det er den da lige glad med.

Morgenstjernestar fanget i morgensolen.
 
En ganske almindelig hvid Astilbe som kun blomstrer fordi den har fået vand, ellers havde den for længst opgivet for i år.
 
Den gule Tudselilje

Marguerit fra min mormors have.
 
En lidt speciel Trekantblomst med grågrønne blade.

 
Floksene er også begyndt at blomstre.
 
 

Nogen af Liljerne er også i gang
 
Den skønne skærmblomst Cenoluphium denudatum

En hvid Kvæsurt som ikke bliver så høj
 
Virginsk Ærenpris
Veronicastrum 'Cupid'
 
For et par morgener siden regnede det faktisk, her er hvad det blev til.
Jeg kunne ellers godt tænke mig 30 mm regn i stedet for 30 graders varme...Hvad med jer???
 
 
 
 
 
 
 
 
 












 
 
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Jeg lægger gerne 10 grader oven i dit tilbud, så vi tilsammen kan tilbyde 20 grader til hvem, der måtte ønske det. Sydeuropa fx ;-)
    Dejlige blomster du har, og dejlige billeder - du tager sikkert en del om morgenen i det rette lys :-)
    Siestahilsen fra Lisbeth i knastørre Ebeltoft

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lad os endelig samle sammen så de der ikke kan få det varmt nok kan få noget af vores... det er da et godt tilbud ;o))

      Slet
  2. 100 mm med 10 om natten i 10 dage, jo det kunne vi tænke os, desværre sker det ikke. Vores termometer gik død, men jeg tror dog ikke, at det er varmere end hos dig, men rigeligt varmt også her.
    Siestahilsen fra knastørre Samsø

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ja stakkels termometer, den har nok fået hedeslag. God ide med 10 mm hver nat i 10 dage, så vi kan få rettet op på det.

      Slet
  3. Det er godt nok tidligt, at du starter, men jeg holder mig nu også i skyggen midt på dagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har altid været AA menneske så det gør ikke noget. Det er den bedste tid på dagen i den her tid. Fra kl 10 og resten af dagen kunne jeg så godt undvære.

      Slet
  4. Jeg havde i mange år natarbejde, og jeg tænker med glæde tilbage på de lyse sommermorgener, hvor fuglene sang så vidunderligt og luften var så frisk. Men nu kan jeg altså ikke drive mig selv til at stå op kl. 4. Men jeg misunder dig da lidt, du har helt sikkert nogle dejlige morgener, hvor du kan nyde haven. Flotte billeder!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elna. Ja jeg nyder det der kl meget tidligt, hvor der kun er mig og dyrene som er vågne... og så en stakkels landmand som farer rundt og flytter vandingsmaskiner.

      Slet