fredag den 23. januar 2015

Staudesåning og lidt vinterbilleder

De fleste stauder blev sået lige efter nytår men jeg havde byttet mig til lidt flere frø som blev sået i dag.



 

Jeg bruger altid jord fra ganske almindelige billige plantesække og dækker frøene med det kattegrus som ikke klumper. Når kattegruset bliver lys er det tid til at vande.

 

Potterne står på stålreoler i det lille drivhus for at prøve at forhindre musene i at komme op og spise mine frø.


I baggrunden den lille skov som vi bor lige ved siden af.


Det store træ i midten er en Elm som overlevede Elmesygen. Jeg har ikke kendskab til andre store Elm her i nærheden.

 

Birk med rimfrost er altid flot


En troldelærk

 
 
 

2 kommentarer:

  1. Tillykke med din blog, det er spændende at læse de forskellige blogge. Jeg bruger altid kattegrus i forbindelse med såning. Jeg vil prøve med jord fra plantesække, det er billigere end så og priklejord. De hvide brændende kærlighed frø jeg fik af dig står fint (Lychnis chalcedonica alba) Håber du har held med frø af den rosa, som du fik af mig. Hilsen Hanne.

    SvarSlet
  2. Hej Rita. Tak for dit råd om kattegrus, jeg er ikke så god til at så og få vandet. Så det er en super god ide.
    Kh Linda

    SvarSlet