torsdag den 29. januar 2015

Flere træer fra haven

Et fint lag sne dækker igen jorden men træstammerne kan man da altid gå ud og kigge på.

Seljerøn eller Bornholmsk røn som stod her i 1964

Ifølge gammel tro kan man blive helbredt for alverdens dårligdomme ved at kravle gennem sådan et hul, hvor to stammer er groet sammen. Hullet er nu ved at være ret lille, så man skal være mere end tynd for at komme gennem.

Korkelm plantet af min far

 

Den almindelige store Elm som har overlevet Elmesygen

Hjertetræ plantet af min mor

Sydbøg plantet af mig for ca. 8 år siden.

Stor gammel Mirabelle træ, vist nok en af dem der var her som fik lov at stå.

Birk plantet af min far.

Jeg ved ikke hvordan i har det, men jeg kan få lang tid til at gå med bare at betragte en træstamme.

 

1 kommentar:

  1. Det er spændende med den store forskel der er på de forskellige træers bark :-)
    Jeg har meget øje for træernes karakteristika hen over hele året - herunder også barken, når jeg vælger nye træer til vores have.
    Senest har jeg plantet tibetanske kirsebær, som har en helt fantastisk bark.

    SvarSlet