søndag den 18. januar 2015

Efter stormen

Gab...sådan en midtjysk landkrabbe kan vist ikke tåle så meget havluft, men det var en dejlig tur. Vi havde bestemt at vi skulle en tur til Vesterhavet her efter stormene og det blev så i dag.

 
Første stop lidt syd for Husby. Her var der ikke det store at se ud over sand og bølger.
 
 
Ind gennem Husby Klitplantage så vi flere af disse træer helt dækket af en form for mos.
 
 
Egon havde revet rigtig mange grene af som lå i skovbunden, så der røg en del ind bag i bilen.
 
 
Efter en dejlig tur med masser af flot natur kom vi igen ned på stranden.
 
 
Her var der virkelig ædt af klitterne som ikke bare består af sand.
 
 
Her kan man se de forskellige lag med nogle fantastiske farver og vandet piblede ud mange steder.
 
 
Jeg bliver aldrig træt af naturen ved Vesterhavet.
 
 
Slusen ved Thorsminde. Lige her har jeg stået med min lille fiskestang rigtig mange timer som barn.
 
 
Også her havde der været god gang i den, at dømme efter dyngerne af affald.
 
 
Vi måtte jo til at vende næsen hjem ad. Solen havde ellers skinnet så flot men det var begyndt med regn og slud.
Håber i har nydt turen.
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 


 

9 kommentarer:

  1. Tak for turen. Ja der er dejligt ved vesterhavet. Selv om vi bor så tæt på, kommer vi der alt for sjældent.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan er det vel tit at det der er tæt på får man ikke set. Jeg tænkte faktisk på dig da vi smuttede forbi et skilt hvor der stod Vemb.

      Slet
    2. Så skulle i da være kommet forbi, så kunne vi have delt en cola :-) Eller jeg havde nok lavet kaffe til jer.

      Slet
  2. Dejlige billeder ude fra havet og klitterne, fascinerende med naturens kræfter, smukt og overvældende ser det ud. Og så skal du huske stedet med de skønne grene med mos, de kan bruges til så meget til jul, kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen her på min nye blog. Jeg har lige sat din blog på min liste.
      Jo du kan tro jeg vil huske de grene. Jeg kender et sted ikke så langt her fra, hvor der er nogen men slet ikke i den grad som der ude. Hilsen Rita

      Slet
  3. Hej Rita!
    Sikke en vidunderlig og forfriskende tur, jeg er også forfalden vild og fascineret med vesterhavet, det er slet ikke til at få nok af, da det kan noget særligt. Og kender både Husby og Thorsminde.;-) Og det mos der er på de grene er utroligt godt i mange slags dekoration, jeg samler en tot hver gang jeg ser det på turen, det er slet ikke i de mængder som du viser her, du kan se det i brug her en af de næste dage, hvis vejret tillader jer at tage turen til Randers.
    Skønne billeder
    Ses og kram
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg håber vejrguderne ikke viser for meget tænder for jeg glæder mig til at se din lille butik. Pist.. har lige puttet nogen af de grene jeg samlede op i en kasse til dig. Smutter ud til mit tapet igen.
      Knus Rita

      Slet
  4. Så virker det, Rita. Man kan kommentere med Navn/webadresse. Super.

    SvarSlet
  5. Super...tak fordi du gjorde mig opmærksom på det.

    SvarSlet