tirsdag den 27. januar 2015

Træer i haven

Da jeg i søndags fik løsrevet mig fra 'legerierne' indendørs og kom ud i det gode vejr var det havens træstammer jeg især kiggede på. Spirerne på vej op var jo dækket af sne. Træstammer er nu også meget forskellige og spændende at kigge på.

Troldelærk plantet af mig for ca. 7 år siden

Tibetansk Kirsebær købt for et gavekort vi fik i indflyttergave af naboerne

Gammel kroget Æbletræ som stod her da mine forældre købte stedet her i 1964

Kæmpe stor Ahorn plantet af min far sidst i 1960'erne. Fundet i vejgrøften som et lille selvsået træ


 

Valnød plantet af min mor nok sidst i 1970'erne

 
 

Det var lidt af havens træer, flere følger på et andet tidspunkt.

 

 

 
 

 

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker træer om vinteren - der er noget over de nøgne, men stærke stammer og grentegningen mod den skiftende himmel. For slet ikke at snakke om strukturen i barken... Skønt!

    SvarSlet
  2. Ja der er meget at kigge på i haven og naturen også om vinteren, hvis man har øje for det.

    SvarSlet
  3. Får næsten lyst til bare at kopiere Fredes kommentar, jeg elsker også vinteren hvor det er andre ting der opleves! Og dejligt at have træer mm med historie, de skattes på en helt anden måde. Som barn plantede jeg ahorn med min bedste, jeg er så heldig at jeg kan se dem endnu, for mine forældre bor på stedet.
    Ha en god dag kram fra Anette

    SvarSlet
  4. Ja det er dejligt med sådan nogle minder fra man var barn. Jeg husker jo tydligt at jeg kravlede i æbletræet..ha ha ja der var vist en gren i en meters højde jeg kunne komme op og sidde på men som 4-5 årig syntes jeg altså jeg var modig og meget højt oppe.
    Kram retur fra Rita

    SvarSlet