lørdag den 29. april 2017

Anemoner

Jeg er vist kommet til at samle på Anemoner.
Her tænker jeg på dem der visner væk efter blomstring...populært kaldet skovanemoner.
Jeg vil se om jeg kan få styr på hvad jeg har og rart med et sted jeg kan henvise til, hvis nogen vil bytte.

Anemone nemorosa 'Vestal'

 
Anemone nemorosa 'Blue Eyes'


 
 
 Anemone nemorosa 'Green Fingers'

Anemone nemorosa 'Green Dream'

Anemone nemorosa 'La Rochanne'


Anemone lipsiensis  Svovlgul Anemone


Anemone lipsiensis 'Sioux'


Anemone ranunculoides

Anemone ranunculoides 'Semiplena'


 
Er der nogen der har et bud på et navn til den her.
Den er købt i Lilla Malunds have sidste år
Bemærk at der ligesom er en smule hvidt på nogen af kronbladene.

Anemone nemorosa 'Robinsoniana'

Anemone nemorosa 'Alenii'


Anemone ala Anita (fra parken)


 Anemone nemorosa 'Pink Delight'

Anemone fra skoven købt på plantemarked.

 
Anemone nemorosa 'Marcelina'
 
Anemone nemorosa 'Hannah Gubby'

Anemone nemorosa Virescens'

Anemone nemorosa 'White Cup'
 
Anemone trifolia

Anemone nemorosa viridiflora
ny ingen blomst i år

Anemone nemorosa 'Gerry'
ny ingen blomst i år

 
 
Anemone nemorosa 'Crazy Vienna
 
Anemone nemorosa 'Elisabeth'
 

Anemone nemorosa 'Frülingsfee'
Den skulle blive helt lyserød
 
Anemone nemorosa 'Dark Leaf'


Anemone nemorosa 'Semiplena'
 
Anemone ranunculoides 'Ants'
 
Anemone nemorosa 'Abendhimmel'
Desværre ingen blomster i år.
 
Anemone nemorosa 'Blue Queen'
Desværre ingen blomster i år
 
Anemone nemorosa  'Monstrosa Blue'
Købt på plantemarked sidste år, men desværre ingen blomster i år.
 

Anemone nemorosa 'Monstrosa' ??
Den sidste her vil jeg meget gerne have tilbagemeldinger på for når man ser hvad folk viser eller googler Monstrosa er de godt nok meget forskellige.


Jeg bytter meget gerne hvis nogen har nogen jeg ikke har.
Mange af mine er nye så det er langt fra alle jeg kan lave bytteplanter af men spørg endelig.

4 kommentarer:

  1. Ja du har godt nok mange anemoner, jeg kan vist ikke bidrage med nogle, du ikke har og slet ikke med oplysninger til dem du er i tvivl om.
    God havedag

    SvarSlet
  2. Ej, hvo har du mange lækre. Mht. navne osv. Så kan det være Elmer Aagesen kan hjælpe dig. Han er en haj til sådan noget.
    Jeg ville gerne bytte, men jeg har ikke noget, som du ikke har. :)
    Knus Mie

    SvarSlet
  3. Åhhh så mange smukke anemoner. Vidste slet ikke der fandtes så mange. Jeg er helt og aldeles vild med den første, men også mange af de andre er skønne. Ville ønske jeg havde noget at bytte med
    Rigtig dejlig solskins søndag

    Knus Lone

    SvarSlet
  4. øh ja det kan man da vist godt sige at du er blevet samler af anemoner. Du har da godt nok mange, jeg viste slet ikke at der var så mange forskellige slags. Men jeg er blevet klogere.
    Søde ser de ud og jeg kan da godt forstå du har dem, for hvem ville ikke gerne have dem alle sammen. Jorden hos dig må passe lige til deres behov.
    Jeg har desværre ikke nogen eller det passer ikke for jeg har en almindelig skovanemone, som på et tidspunkt er kommet ind i haven.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet