tirsdag den 4. april 2017

Forår på diget.

Rundt om mindelunden er der lavet et dige. Her i den ende ned mod mig har jeg pyntet den lidt.
Jeg plejer nu at kalde den mit affaldsdige for her planter jeg alt muligt over som lige er i overskud.
Det kan være afblomstrede løg planter ellers salgsplanter som der er kommet ukrudt i.
 
Sådan tager det sig ud i sin helhed. Jeg bor lige på den anden side af grusvejen.

Her er små Påskeliljer

En mængde Akeleje frøplanter...kom vist til at tabe en hel del frø engang.


Russisk Skilla...sikkert nogen min mor har smidt der over for de har været der i mange år.

En lilla Primula... den store fede mælkebøtte bliver nok grisemad på et tidspunkt.

En fin lille lysegul er der også.

En frøplante af en Lungeurt...desværre et dårligt billede. Den er ellers fin og med meget store blomster.

Bag på diget snepryd

Her tæt på.

Gammeldags Påskeliljer er der også nogen af.

Her en stor Geranium som også ser ud til at klare sig.
 
Næsten afblomstrede Krokus og der har også været Vintergækker og en enkelt tot Dorothealiljer.
Senere kommer der mængder af Liljekonvaller og Storkonvaller inde bag diget.
Slet ikke så tosset med sådan en ekstra lille have på den anden side af vejen.
 

6 kommentarer:

  1. Hvor ser diget dog smukt ud, og hvor er det et godt initiativ at plante "overskudsplanter", lægge løg og drysse lidt frø ud på diget. Det lidt tilfældige bliver tit det allersmukkeste.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  2. Sådan noget er der også nogle steder i vores diger herovre, det er en rigtig god idé.

    SvarSlet
  3. Flot dige, super god ide at plante overskudsplanter der og samtidig er det en pryd for øjet :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  4. Det er altså et smukt dige, og hvor er det hyggeligt at din mor også har sat overskuds planter der. Det danne en smuk ramme ind mod mindelunden :o)

    Rigtig god dag til dig og drengene.
    Knus

    SvarSlet
  5. Jeg kan kun holde med alle. Det ser rigtig smukt ud med det dige 😊
    Dejlig dag til dig

    Knus Lone

    SvarSlet
  6. Ja et overskuds-sted må man have. For man nænner jo ikke at kassere noget. Jeg gør ihvertfald ikke. Diget er jo samtidigt smukt.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet