mandag den 17. juli 2017

Kreativ en søndag formiddag.

Først skulle der nu vandes i det store drivhus og det er bestemt hyggeligt at gå der når regnen trommer på taget...det blev nu kun til ca 5 mm.

Det er altid spændende at se om der er nogen af mine Streptocarpus frøplanter som er kommet i blomst. Jeg skal snart til at bestemme mig til hvilke af de nye der skal blive boende her og hvilke jeg vil sælge... den her flytter ingen steder. Den er helt anderledes end dem jeg har i forvejen.
 
Min Stuelind... en gammel oldemor stueplante... er også lige ved at springe ud.

Den grålige tinges som i kan se i baggrunden på forrige billede er min Nattens Dronning som har store knopper. Glæder mig til duften af de fantastiske blomster som desværre kun holder en nat.
 
Hvad skulle jeg så finde på.
Jo jeg kunne da gå ned i skuret og binde halmkranse og hjerter.

Det blev kun til to små hjerter for jeg skulle da lige prøve om ikke de kunne pyntes med Judaspenge og Lammeøre blade.
Bladene fra Lammeøre fik lige nogle få minutter ved 50 grader og varmluft i ovnen, så var de helt slappe og lette at arbejde med. Pynten er frøstand og blade fra en staude som jeg ikke lige kunne finde skiltet på.


Jeg synes de blev mægtigt søde, så de kom på et fad og blev stillet på den gamle kommode ude i gangen.
 
Det smådryppede stadig så jeg smuttede ned og lavede et større halmhjerte som der blev bundet mos på fra skovbunden i mindelunden...en lidt våd omgang for det dryppede da ret kraftigt fra træerne.
Hjemme igen gik jeg lidt på opdagelse i haven for at se om jeg kunne finde lidt forskellige husløg og Sedum. Det er lidt et forsøg for at se om jeg ved at vande den, hver gang jeg alligevel kommer forbi med vandkanden kan få det til at gro fast i mosset og halmen under.
 
Ingen tid til leg i dag..jeg må se om jeg kan tage mig sammen og få malet det sidste stykke.
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Er vild med lammeøre og judas penge hjerterne. Det er bare lige mig.
    Men har desværre hverken øre eller penge :))))))))

    Smuk dag
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Hej Rita.Ja !!! det var da godt at du fik udnyttet regnvejret til lidt kreative sysler.
    Flotte hjerter du har lavet.Jeg er bare vild med lammeøre og har lavet fine æsker med dem.Men lige nu står den kun på lugning for at der skal se pænt ud til eventuelle købere.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  3. Nej det blev ikke til meget regn, sådan er det bare, godt du kunne hygge dig imens de 5 mm kom.

    SvarSlet
  4. Så søde hjerter. De pynter smukt der på kommoden. Synes virkelig du er god til at binde. Har øvet mig lidt men synes ikke helt det virker godt endnu ;)

    Rigtig god aften
    Knus Lone

    SvarSlet