tirsdag den 14. juni 2016

Pæontid

Ja jeg ved da faktisk ikke om der er noget der hedder pæontid men det er i hvert fald nu mine pæoner blomstrer. Heldigvis er det da blevet lidt køligere så der er chance for at nyde dem noget længere end alt det der blomstrede under hedebølgen...nu mangler vi så bare noget vand.
 
 










 
Det har da godt nok været en kamp at få det hele vandet og det kniber da også med at følge med.
I sidste uge knoklede jeg bogstaveligtalt  røven ud af bukserne.
Kender i det med at de allerbedste mest slidte cowboybukser går i stykker...det er næsten som at smide en kær gammel ven ud :o))

I dag er det en måned siden Niels døde...hvor i alverden er den måned blevet af.
Det var så meget passende at stenen kom i går.
 
God aften til jer alle.
 


11 kommentarer:

  1. Åh sikke mange smukke pæoner - mine har ikke ret mange knopper, men de er skønne alligevel! Niels' gravsten er flot, det er hurtigt, den er kommet på plads!

    SvarSlet
  2. Du har mange fine pæoner, godt de holder længere, nu det er blevet køligt, men jeg holder med dig i, at vand vil vi gerne have. Lige nu ser det ud til, at der kunne komme noget her, men jeg tror såmænd, det går uden om os igen. Det er hårdt at vande så meget, jeg knokler også, men bukserne holder endnu. I morgen er det tid til at klippe storkenæb ned, de mangler vand, så de er ikke pæne længere, gror gør de alligevel.
    Fin sten til Niels, jeg kan se, at han døde nøjagtig 3 mdr. efter sin fødselsdag.

    SvarSlet
  3. Ja sikken et arbejde vi er kommet på med al den vanding der skal til. Vi må håber at depoterne kan blive fyldt i løbet af denne uge.
    Det er en fin sten Niels har fået. Det gør det meget mere personligt, når der kommer sten på gravstedet. Og det er jo holdt så pænt
    Mange knus Vibeke

    SvarSlet
  4. Du har ret Rita. Der bruges meget tid på vanding. Men lige nu står vandet ned her.....
    Så det sparer en del tid.
    Sikke mange og smukke pæoner du har. Helt fantastiske hver og en.
    Elsker bare den blomst.

    Rigtig skøn aften
    Charlotte

    SvarSlet
  5. Hi, Hi Rita, ja det kender jeg godt det med bukserne. Jeg kan tænke mig du har travlt med haven, og hvor er dine pæoner altså smukke. Mine er ved at være på det sidste, det er helt vemodigt at der nu skal gå et år før de igen blomste.
    Det var da hurtigt stenen kom på plads og hvor ser den fin ud der på gravstedet.
    Kh Fra Linda

    SvarSlet
  6. Kære Rita.
    Hvor er de fine de blomster du viser, hver i sær er kønne. Jeg har dem ikke i haven, så jeg nyder dine og de andres pæoner.
    Det ser godt ud på gravstedet og stenen passer rigtig godt ind.
    Det med bukserne kender jeg godt og jeg kender også det at jeg hænger fast i et eller andet og river buskerne i stykker, men når det er bukserne som jeg holder af og de bruges i haven, sætter jeg bar en lap på. Så kan de holde lidt længere tid.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
  7. Tak for jeres kommentarer. Ja jeg er rigtig glad for at stenen er kommet på plads, så ser det ikke så tomt ud der oppe...selv om det er lidt underligt at se hans navn på en gravsten, men nu er det jo sådan det er. Godt at nogen får vand...håber da også at der kommer lidt her.
    God dag til jer alle.

    SvarSlet
  8. Sikke smukke pæoner, - det er sådan en skøn tid lige nu i haven.

    Havehilsner Maria

    SvarSlet
  9. Hej Rita!
    Kan altså heller ikke forstå hvor den måned er blevet af, men det ser fint ud med stenen på plads. Lækre pæoner:-) Fik en kæmpe buket af Linda i lørdags, og der står stadig så smukt!
    har lig syet mine ynglings hjemme-bukser, men det var også kun baglommerne der hang og slaskede, de bryder sik ikke om saksen;-)

    SvarSlet
  10. Hej Rita.Pæoner og bonderoser er bare så smukke..........men kan altså ikke lide for meget vand.
    Så nu er de på det sidste.
    Huller i havetøjet har vi vist alle haft.Men syr det bare igen.
    Og smuk sten der nu er på plads.........utroligt så hurtigt tiden går.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
  11. Kære Rita
    Hvor er dine pæoner dog smukke. Jeg har i mange år kun haft de helt mørkerøde, men sidste år fik jeg nogle lyserøde af min søster, og nu vil jeg helt klart ønske mig nogle hvide. De er da bare så fantastisk smukke. Jeg har fødselsdag i juli, så mon ikke familien kan overtales til at give mig pæoner i gave ;o)
    Det er også en meget flot sten der er kommet på plads. Tiden flyver afsted, så man næsten ikke kan forstå det.
    Jeg vil ønske dig en rigtig dejlig weekend <3

    Knus Lone

    SvarSlet