søndag den 20. januar 2019

En smuk men kold morgen.



Solen var kun lige ved at stå op da Bamse mente det var tid for formiddagstur.

På marken er de sidste Margueritter / kamille godt nok kommet til at hænge noget med hovederne.

I haven fik jeg øje på nogen små stivfrosne Cyklamen.
 
Vinteradonisen er lige ved at springe ud nu.
 

Så lavede jeg lige et forsøg med en stivfrossen Påskeklokke.
Dem jeg viste i sidste indlæg holdt i 5 dage.

Ingen tvivl om at jeg gerne ville have noget sne i stedet for alt det barfrost og frost og tø.
Når der nu ikke vil komme noget er jeg jo nødt til selv at lave nogen snefnug/iskrystaller.

14 kommentarer:

  1. Flot solopgang, som Bamse skaffede dig, men det er godt nok lidt frossent derude. Vi har bare en enkelt grads frost, og mine helleborus har rejst sig igen.
    Din nye papirhobby er virkelig flot :-)
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth. Her kom vi lige over frysepunktet og så rejser de sig igen, men nogen gange tager stilken nu skade og de splatter sammen, så derfor jeg tager nogen af dem der er sprunget ud ind.

      Slet
  2. Uha, det ser stift og hårdt og koldt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fint nok med en kort tur, men jeg synes nu der er bedst indendørs.

      Slet
  3. Planterne har en fantastisk evne til at rejse sig igen oven på en frostperiode. Men jeg er nu spændt på at se, hvor lang tid dine Påskeklokker holder.
    Fine snekrystaller. Er de også lavet i den nye teknik?

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja snekrystallerne er også lavet i quilling.
      Hvis det bliver ved med frost og tø kan nogen af påskeklokkerne godt skvatte sammen i stilken til sidst, så derfor tager jeg nogen af de mest udsprungne ind... det er skisme også for koldt at være ude og nyde dem ret lang tid af gangen.

      Slet
  4. Ja godt vi har hundene, så vi kan komme ud og se solopgangen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ellers kom jeg ikke meget ud her om vinteren.

      Slet
  5. Så fine snekrystaller, holdbare inde,,, Det må være sjovt at lave quilling. Det må jeg vist liige have undersøgt.
    hilsne Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtig hyggeligt at sidde og lave. Alle materialer kan købes hos Karen Marie Klip og der kan du også se masser af små videoer med hvordan man gør.

      Slet
  6. Ham Bamse ved lige hvad han vil, men det er jo også godt med en lille formiddags lufter 😀
    Jeg vil jo helst ikke have sne, men det vejr vi har haft i dag er nu heller ikke særlig spændende, sådan lidt frost, tø og fugt.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Bamse skal nok fortælle, hvis han synes det trækker for længe ud med både formiddags og eftermiddagstur. Jeg forstår godt du ikke gider sne når du skal ud og køre, men det pynter nu i den mørke triste tid.

      Slet
  7. Søde bamse 🤗
    Vi har næsten ikke haft sne og frost, men drømmer om lidt bare. Men rigtig vild vinter når vi nok ikke nu.
    Sov godt.

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lone. Jeg håber også på lidt sne for det pynter og det hele bliver så dejlig lyst.

      Slet