torsdag den 21. maj 2015

Åbningstider i Pinsen og gratis Anemoner

Haven er åben de næste 4 dage altså også mandag, hvor jeg plejer at have lukket.
Alle dage kl. 10-16
 

Jeg har et Hostabed som nærmest er ved at blive kvalt i dobbelte Anemoner, derfor er der gratis Anemoner til alle som gæster min have i Pinsen...bare selv spørg efter dem.
 

Ellers går det hele i lort for mig i disse dage, men nu svinder det af møddingen.
Hvert år går jeg mine bede igennem, potter frøplanter jeg har ladet stå, deler det der skal deles og så kommer der et lag halvomsat griselort ovenpå. Ja undskyld mit sprog men her ude på landet kalder vi tingene ved det, det nu er. På grund af gemalens sygdom er jeg en del bagefter og jeg når da heller ikke at blive helt færdig til Pinse. I vil sikkert også finde mig i mit gamle havetøj men kom endelig...jeg trænger i den grad til noget havesnak. Opstillinger med sommerblomster er jeg slet ikke nået til endnu og lidt rod må i også tage med.
 


Men ellers har haven vist aldrig været så grøn og frodig som nu.
 

Mange er blevet kæmpe store som nu denne Duskkonval, som skulle have været delt, men det nåede jeg ikke. Min ved for resten slet ikke at den er en skyggeplante.
 

Flere af Primulaerne blomstrer endnu. De har rigtig nydt det kølige vej og at de har fået vand nok.
 
Denne træpæon blomstrer for første gang.
 

Der er stadig et pænt udvalg i plantesalget.
Blandt andet denne Akeleje Chocolate Soldier
For en gang skyld har jeg mødt en blomst som jeg simpelthen ikke kan bestemme mig til om jeg kan lide eller ej...måske bliver den udsolgt inden jeg bestemmer mig til om jeg skal have plantet en i min egen have :o))
 
Rigtig god Pinse til alle fra
Blomstertøsen
Præstegårdsvej 4
7441 Bording
 



 
 
 
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Hej Rita!
    Det Ser super godt ud i din have, og dejlige billeder deraf, og et helt forrygende flot tæppe af anemonerne:-) Er også vild med dine gerum fra et tidligere indlæg! Håber stadig din Nils er i bedring, og fortsat rigtig god bedring til og med ham
    Og at du får besøgende i Pinsen, jeg når ikke på de kanter da jeg selv har åben.
    Hilsen og kram fra Anette

    SvarSlet
  2. Tak for din hilsen Anette. Det er ikke let at være mere end et sted af gangen...håber du får godt med gæster i din hyggelige butik.

    SvarSlet
  3. Hej Rita.... Jeg skal på job... men håber jeg måske kan nå ud til dig.... for jeg er da vild med de dobbelte anemoner
    Knus Susanne

    SvarSlet
  4. Sikke en flot flod af dobbelte anemoner - det ser da rigtig godt ud. Du må ha' en dejlig weekend med gæster i haven!

    SvarSlet
  5. fed have, ked af jeg bor så langt væk - må x fingre for en tur over broen fra Sjælland på et tidspunkt :o)))))

    rigtig god pinse og håber du får mange gæster
    Helle fra Sydsjælland

    SvarSlet
  6. Jeg synes nu der ser helt fantastisk dejligt ud i din have Rita. Det er kun dig selv der ved hvad du gerne ville have gjort, nem ikke synes du nåede. Men kender det rigtig godt, jeg vil også meget gerne meget mere end døgnets 24 timer rækker til :-) Men tror det er et sundhedstegn, lysten der driver værket, at man elsker det man laver.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet